kiparska razstava, Mestna galerija Nova Gorica, 12.4.-3.5.2013
Roman Makše (Umetnik)

Povzetek

Razstava kiparskih ambientov z naslovom Enako/Drugače predstavlja takó stalnico ustvarjanja kiparja Romana Makšeta kot na novo zamišljene odmike v tej stalnici, kajti vsaka njegova nova postavitev se veže na prostor, ki je zanjo predviden. Vizualna značilnost razstave je krožno drsenje pogleda na postavitev, ki jo omogoča in določa prostor galerije. Kiparsko-razstavni ambienti sledijo strukturi razstavnega prostora: ta je v tlorisu večji krog, ki oklepa manjšega, središčnega. Drsenje enega ob drugem določa tridelnost celote, ki sledi logiki gledanja – kinestetičnega branja – kiparske celote. Tridelnost nakazuje tudi postavitev posameznih elementov: pogled od znotraj (podstavki z elementi), pogled nad glavo (ko stopi gledalec v razstavni objekt) in pogled navzdol (kjer so na tleh plošče z robovi). Vsebinsko pa s tako zamišljeno postavitvijo avtor postavlja kritičen odnos do novega, do sprememb in do razvoja, kar vse vodi k osnovnemu vprašanju: kje se oziroma ali se lahko dogaja novi človek?

Ključne besede

objekti skulpture;kiparstvo;razstava;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 3.12 - Razstava
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Mestna galerija
UDK: 730
COBISS: 9610825 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1857
Št. prenosov: 238
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Same / Different
Sekundarni povzetek: The exhibition of sculpture ambiences entitled Same/Different demonstrates a regular feature found in the creativity of the sculptor Roman Makše as well as the newly set delineations from these regular features, for each of his installations is created with the space in which it is going to be exhibited in mind. The visual characteristic of this exhibition can be found in the circular drifting of the view across the setting that is enabled and defined by the gallery space. The sculpture-exhibition ambiences follow the structure of the exhibition space: a round ground plan in which a larger circle engulfs a smaller central circle. The drift of one against the other defines the tripartiteness of the whole that follows the logics of observing – kinesthetic reading – the sculpture as a whole. The tripartiteness is also indicated by the positioning of the individual elements: a view from the inside (bases with elements), the overhead view (when the observer steps into the exhibition object) and the view downwards (where rimmed plates are placed on the floor). As regards the contents the artist uses such positioning to create a critical attitude towards the new, towards changes and development, all of which lead to the basic question: where does or can a new man happen.
Sekundarne ključne besede: sculpture;exhibition;kiparstvo;razstava;
Vrsta datoteke: image/jpeg
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
ID: 8725532
Priporočena dela:
, kiparska razstava, Mestna galerija Nova Gorica, 12.4.-3.5.2013
, okrogla miza v okviru Festivala novomedijske kulture Speculum Artium 2021, Trbovlje 23.-25. sep. 2021
, Galerija Instituta "Jožef Stefan", Ljubljana, 15. okt. - 15. nov. 2012
, ni podatka o podnaslovu