diplomsko delo
Srečko Krenker (Avtor), Breda Kegl (Mentor), Luka Lešnik (Komentor)

Povzetek

Namen diplomske naloge je bil z numerično optimizacijo določiti optimalni kot začetka tlačenja goriva dizelskega motorja MAN D 2566 MUM, pri uporabi čistega biodizelskega goriva, s ciljem zmanjšati škodljive emisije. Numerična optimizacija se je izvedla v točki 8 ESC testa z optimizacijskimi metodami Nelder-Mead, NLPQL, Levenberg-Marquardt in BFGS. Najboljše rezultate sta dali metodi NLPQL in Levenberg-Marquardt, medtem ko sta bili metodi Nelder-Mead in BFGS neuspešni pri iskanju optimalnega kota. Ugotovljeno je bilo majhno odstopanje rezultatov numerične optimizacije od eksperimentalno določenega optimalnega kota začetka tlačenja goriva za celoten ESC test, saj optimalni kot ni enak na vseh obratovalnih režimih.

Ključne besede

numerična optimizacija;biodizelsko gorivo;MAN D 2566 MUM;emisije;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [S. Krenker]
UDK: 621.436:519.61/.64(043.2)
COBISS: 17490454 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1306
Št. prenosov: 88
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Numerical optimization of diesel engine
Sekundarni povzetek: The purpose of diploma work was to determine the optimal injection pump timing of diesel engine MAN D 2566 MUM with numerical optimization by using neat biodiesel fuel with the aim to reduce harmful emissions. Numerical optimization was carried out in mode 8 of the ESC test with optimization methods Nelder-Mead, NLPQL, Levenberg-Marquardt and BFGS. The best results were given by NLPQL and Levenberg-Marquardt methods, while Nelder-Mead and BFGS methods were unsuccessful in finding optimal injection pump timing. There was a small deviation of numerical optimization results compared to experimentally determined optimal injection pump timing for complete ESC test because the optimal injection pump timing is not the same at all engine operating regimes.
Sekundarne ključne besede: numerical optimization;biodisel;MAN D 2566 MUM;emissions;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: X, 37 f.
ID: 8726380
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega programa
, diplomsko delo visokošolskega [strokovnega] študija