diplomsko delo
Kim Merhar (Avtor), Miha Marinšek (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo si zadali nalogo ugotoviti, ali obstaja povezava med uspešnostjo podajanja in lovljenja žoge z nekaterimi gibalnimi in senzoričnimi sposobnostmi. V teoretičnem delu smo predstavili splošne značilnosti otrokovega razvoja s poudarkom na gibalnih aktivnostih. Podrobneje smo izpostavili primarne gibalne in senzorične sposobnosti (moč, hitrost, gibljivost, ravnotežje, natančnost in koordinacija). V empiričnem delu smo izmerili sposobnosti in spretnosti otrok, s pomočjo testov: podajanje žoge, lovljenje žoge,stisk pesti - dinamometer, lovljenje ravnila, BOT2 testa: finomotorika (risanje črt, zgibanje, kopiranje oblik), ročne spretnosti (prenos kovanca), bilateralna koordinacija (poskakovanje na mestu- sinhrono, topotanje s stopali in prsti - sinhrono), ravnotežje (hoja po črti, stoja na gredi), hitrost in agilnost, koordinacija (spuščanje in lovljenje žoge, vodenje žoge) in moč (dvigovanje trupa). Raziskava je zajela 47 otrok, od tega 23 deklic in 24 dečkov. V vsaki skupini je bilo 6 deklic in 6 dečkov, le pri otrocih starih 6 let sem testirala 5 deklic. Rezultati testov so predstavljeni v empiričnem delu. Z raziskavami smo želeli ugotoviti povezanost med spretnostmi z žogo in gibalnimi sposobnostmi predšolskih otrok. Ugotovili smo, da pričakovanih povezav med spremenljivkami ni bilo. Povezave med večjo uspešnostjo pri lovljenju žoge pri otrocih s krajšim reakcijskim časom nismo dokazali. Prav tako nismo ugotovili povezave med boljšim in natančnejšim podajanem žoge pri otrocih z močnejšimi upogibalkami trupa, oz. močnejšim stiskom pesti, ugotovili pa smo korelacijo med daljšimi in natančnejšimi podajami in razvitim ravnotežjem.

Ključne besede

diplomska dela;predšolski otroci;podajanje žoge;lovljenje žoge;motorične sposobnosti;senzorične sposobnosti;otrokov razvoj;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Merhar]
UDK: 796.012.5:373.2(043.2)
COBISS: 20118280 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2381
Št. prenosov: 423
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: CORRELATION BETWEEN THROWING AND CATCHING TASKS WITH CHOSEN SENSORI AND MOTOR ABILITIES
Sekundarni povzetek: In this diploma work we have meant to establish whether there is a correlation between throwing and catching tasks with chosen sensori and motor abilities. The theoretical part presents the child's development general characteristics whereby the child's motoric abilities are emphasised. The child's primary motor and sensori abilities such as strength, speed, flexibility, balance, precision and coordination are presented in more detail. The empirical part presents the results of the research that included 47 children, 23 girls and 24 boys. There were six girls and six boys in each age group. However, there were only five girls in the group of the six-year-olds. The tests used during the research were tossing and catching the ball, fist clenching - dynamometer, catching a ruler, BOT2 test - fine motor skills (drawing lines, folding, copying shapes), manual dexterity (transferring coins), bilateral coordination (jumping jacks, tapping), balance (walking forward on a line, standing on a balance beam), running speed and agility, coordination (throwing a ball, catching a tossed ball) and strength (sit-up). By researching the chosen sensori and motor abilities we wanted to establish if there was a correlation between catching and throwing skills and motor abilities of the pre-school children. The results failed to establish the expected correlations among different variables. The correlation between a noticeable success while catching a ball and a shorter reaction time was not proven. The correlation between better and more precise ball tossing and stronger abdominal muscles or stronger fist clenching was also not proven. However, we have established the correlation between longer and more precise tossing and developed balance.
Sekundarne ključne besede: didactics;pre-school child;sensori and motor abilities;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 51 str.
ID: 8727267