diplomsko delo
Povzetek
Področje davčnega svetovanja je v svetu različno pravno (ne)urejeno. Poznamo sisteme pravne ureditve, ki poklic davčnega svetovalca postavljajo ob bok odvetnika in notarja, v tako imenovano skupino svobodnih poklicev, njihovo delo pa je zakonsko urejeno in varovano. Po drugi strani pa imamo pravni sistem, ki pravno ne ureja področja davčnega svetovanja in ta poklic lahko opravlja vsak, ki meni, da je dovolj usposobljen oziroma da ima dovolj znanja za opravljanje takšnih storitev.
Diplomsko delo obravnava dva popolnoma različna pravna sistema davčnega svetovanja, primerja urejenost poklica davčnega svetovalca, pogoje za opravljanje storitev davčnega svetovanja, kot tudi pravno podlago v obeh sistemih. Obravnavan je sistem popolne pravne urejenosti davčnega svetovanja v Avstriji in popolne pravne neurejenosti področja storitev davčnega svetovanja v Republiki Sloveniji.
Republika Slovenija področja davčnega svetovanja nima pravno urejenega s krovnim zakonom, ki bi ga v celoti urejal. Posledično so se pri nas ustanovila poklicna združenja, v katerih je članstvo prostovoljno in v okviru katerih se združujejo davčni svetovalci:
- Sekcija preizkušenih davčnikov pri Slovenskem inštitutu za revizijo,
- Sekcija davčnih svetovalcev pri Davčno izobraževalnem inštitutu in
- Zbornica davčnih svetovalcev Slovenije.
Našteta poklicna združenja so področje davčnega svetovanja pri nas uredila v internih predpisih. Zaradi pomanjkanja krovne zakonodaje pa je vsako poklicno združenje uredilo področje davčnega svetovanja po svoje. Prav tako ne smemo pozabiti, da poklic davčnega svetovalca pri nas ni zaščiten in ga lahko opravlja vsak. Poleg tega je članstvo v poklicnih združenjih prostovoljno, davčnim svetovalcem, ki niso včlanjeni v nobeno od poklicnih združenj, pa se ni treba držati niti njihovih internih predpisov. Glede na preučene interne predpise združenj pri nas prihaja do neskladij pri:
- vstopnih pravilih na trg davčno svetovalnih storitev,
- pogojev glede zahtevane izobrazbe,
- pogojev glede opravljanja strokovnega izpita za davčnega svetovalca,
- pogojev glede zahtevanih delovnih izkušenj,
- pogoje glede izdajanja in vzdrževanja licence za davčno svetovanje itd.
Ker v Avstriji v celoti področje davčnega svetovanja urejajo v krovnem Zakonu o revidiranju, davčnem svetovanju in sorodnih dejavnostih, se zgoraj navedeni problemi pri njih ne pojavljajo.
Ob primerjavi dveh popolnoma različnih pravnih ureditev davčnega svetovanja se pojavlja pomislek glede kakovosti opravljenih storitev. V diplomskem delu sem tako predstavil rezultate raziskave dr. Stanka Čokelca, ki govori o kakovosti opravljanja storitev davčnega svetovanja v povezavi z njegovo pravno ureditvijo. V zaključku diplomskega dela sem predstavil svoje predloge za izboljšavo oziroma vzpostavitev pravne ureditve na področju davčnega svetovanja v Republiki Sloveniji.
Ključne besede
davčno pravo;davčno svetovanje;davčni svetovalec;revidiranje;računovodstvo;davki;kakovost storitev;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PF - Pravna fakulteta |
Založnik: |
[I. Petrović] |
UDK: |
336.221.24(043.2) |
COBISS: |
4788779
|
Št. ogledov: |
1273 |
Št. prenosov: |
128 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
COMPARISON OF TAX CONSULTING REGULATIONS BETWEEN SLOVENIA AND AUSTRIA |
Sekundarni povzetek: |
Tax consulting is regulated differently throughout the world. In some countries, this profession is strictly regulated, protected and treated similar to professions such as lawyer or notary.. On the other hand, Slovenian legal system does not regulate this profession at all. Everyone who believes to be qualified enough can practice it.
This thesis presents two completely different approaches to regulating a profession of a tax advisor, one being Austrian, where this profession is strictly regulated and the other one Slovenian. It also focuses on legal basis and legal requirements that must be followed in order to pursue this profession.
Slovenia hasn't passed any framework acts regarding mentioned profession yet. As a result, there are several professional organisations for tax advisors in Slovenia. Membership in these organisations is optional. These organisations are:
- Certified tax advisors section at The Slovenian Institute of Internal Auditors
- Tax advisorss section at Tax Education Institute
- Chamber of Slovenian Tax Advisors
All of the organisations listed above regulate tax consultancy through their internal regulations. Lack of any relevant framework act has caused professional organisations in Slovenia to regulate this profession differently. Since membership in these organisations is optional, tax advisors who aren't members of any of these organisations, don't have to follow these regulations. According to internal regulations passed by organisations, mentioned above, there are several inconsistencies, especially regarding these issues:
- labor market entry conditions for tax advisors
- education requirements
- requirements regarding professional examination in the field of tax consulting
- job experience requirements
- requirements regarding issue and renewal of a professional licence, etc.
It is safe to say that tax consultancy in Austria is not faced with such problems due to relevant framework legislation.
Different ways of regulating this profession bring into question quality of services, provided by tax advisors. Also, a survey, regarding quality of tax consulting services in relation to legal regulation of a concerned profession, conducted by dr. Stanko Čokelc, is presented in this thesis. In conclusion I would like to present some of my own propositions on improving the situation of a concerned profession in Slovenia |
Sekundarne ključne besede: |
Tax consultancy;tax advisor;auditing;accounting;taxes;quality of service;legal system.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pravna fak. |
Strani: |
IX, 72 f. |
ID: |
8730879 |