magistrsko delo
Katja Veber (Avtor), Branka Čagran (Mentor), Karin Bakračevič Vukman (Komentor)

Povzetek

V magistrskem delu z naslovom Učenje učenja v tretji triadi osnovne šole v prvem delu predstavljamo dosedanja spoznanja o učenju učenja, v drugem delu pa empirično raziskavo trenutnega stanja v slovenskih šolah. Tako smo v teoretičnem uvodu najprej opredelili ključne pojme, kot so na primer učenje, kompetenca učenja učenja, samoregulacija in metakognicija, v empiričnem delu pa smo uporabili dva vprašalnika, ki smo jih razdelili učencem štirih osnovnih šol štajerske regije. S prvim vprašalnikom smo želeli osvetliti trenutne dejavnosti učenja učenja v osnovnih šolah, z drugim, prilagojenim vprašalnikom MSLQ pa smo želeli določiti stopnjo notranje motivacije, organizacije učenja, osebna prepričanja in metakognitivne strategije pri učenju. Ugotovili smo, da na šolah uvajajo strategije učenja le v začetnih fazah, prav tako pa se je pri razvoju strategij učenja pri učencih pokazal pomemben vpliv družine in vrstnikov. Zaznali smo, da učenci želijo več nasvetov o učenju, pokazala pa se je tudi premajhna učinkovitost teh nasvetov. Raziskava ni pokazala zveze med načinom uvajanja učnih strategij in področji, ki smo jih merili s prilagojenim vprašalnikom MSLQ.

Ključne besede

učenje učenja;učne strategije;metakognicija;uvajanje učnih strategij;motivacija;osnovne šole;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [K. Veber]
UDK: 37.015.31(043.2)
COBISS: 21349896 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1518
Št. prenosov: 287
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: LEARNING TO LEARN IN THE LAST THREE-YEAR PERIOD OF PRIMARY SCHOOL
Sekundarni povzetek: In its first section masters' thesis titeled Learning to learn in the last three-year period of primary school offers an overview of existing knowledge about learning to learn and an empirical research of the current state in slovenian schools. In the literature review terms such as learning, the competence learning to learn, self-regulation and metacognition are defined. The empirical part focuses on the survey, conducted in four schools in Styria, using two questionnaires. The first questionnaire was designed to examine current learning to learn activities in primary schools and for the second we adapted the MSLQ questionnare with which we measured the level of intristic motivation, organization of learning, personal beliefs and metacognitive stratetegies by learnig. The survey showed that schools only use the first few stages of new learning strategy introduction, what is more, a significant family and peer influence was observed in students' development of learning strategies. The results show that students wish to recieve more advice about how to learn, moreover, they expressed a lack of efficiency of current advices. The survey did not find a relation between the type of learning strategy introduction and areas, measured with the adapted MSLQ questionnaire.
Sekundarne ključne besede: learning to learn;learning strategies;metacognition;introducing learning strategies;motivation;primary schools;master theses;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: V, 103 f.
ID: 8731088