diplomsko delo
Katja Tuma (Avtor), Branko Šter (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu so raziskani različni pristopi in algoritmi generiranja, ocenjevanja ter reševanja sudoku mreže. Cilj je ugotoviti, kateri pristopi in algoritmi so za posamezen del programa bolj učinkoviti ter kako se med seboj razlikujejo. Matematična uganka sudoku je neke vrste latinski kvadrat, katerega lastnosti narekujejo obliko rešitve problema ter posledično število možnih rešitev problema. Generiranje mrež lahko poteka na dva nasprotna si načina: generiranje s polnenjem prazne mreže ter generiranje z brisanjem vrednosti iz polne mreže. Generiranje mreže je s strani računalnika podoben problem kot reševanje mreže. Ocenjevanje težavnostne stopnje mreže je delikaten problem, saj je potrebno upoštevati tudi načine človeškega reševanja. S pomočjo prebrane literature in programske rešitve sem tekom diplomskega dela potrdila ugotovitve o časovni zahtevnosti reševanja sudoku mrež ter uporabnosti ocenjevanja težavnostne stopnje mreže s pomočjo entropije.

Ključne besede

latinski kvadrat;sudoku;generator;reševalnik;ocenjevalnik;računalništvo;računalništvo in informatika;univerzitetni študij;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik: [K. Tuma]
UDK: 793.2/.8:004(043.2)
COBISS: 10768724 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 795
Št. prenosov: 177
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Generating and solving Sudoku puzzles
Sekundarni povzetek: The thesis explores different approaches and algorithms for generating, grading and solving the sudoku grid. The aim of the thesis is to determine which approaches and algorithms are more efficient and how they differ from each other. Mathematical puzzle sudoku is a kind of Latin square, features of which dictate the form of a solution and, consequently, the number of possible solutions to the problem. Generating grids can be done in two opposite ways: generating with filling an empty grid and generating with deleting values from a full grid. Generating a grid is from a computer's perspective similar to solving one. Determining the difficulty level of a grid is a delicate problem, since it is necessary to consider human techniques of solving sudoku. With the help of listed literature and software solution I confirm, during the thesis, the findings on time complexity of solving sudoku grids and usefulness of grading sudoku grids by using information entropy.
Sekundarne ključne besede: latin square;sudoku;generator;solver;grader;computer science;computer and information science;diploma;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000468
Komentar na gradivo: Univerza v Ljubljani, Fak. za računalništvo in informatiko
Strani: 50 str.
ID: 8739373
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, delo diplomskega seminarja
, delo diplomskega seminarja
, delo diplomskega seminarja