doktorska disertacija
Povzetek
Delo obravnava načrtovanje in izvedbo vodenja mobilnega sistema s pristopom
vodenja na osnovi slike (VOS). V ospredju obravnave je izdelava mobilnega
sistema, ki lahko avtonomno opravi podano nalogo, pri čemer uporablja kamero
kot osnovni senzor za zaznavanje okolja. V ta namen je bilo razvitih več podpornih
sistemov — le-ti so predmet obravnave v doktorski disertaciji —, kot so: sistem
za vodenje po trajektoriji na osnovi slike, sistem za načrtovanje poti na sliki in
sistem za ocenjevanje stanj oz. lokalizacijo. Sistemi so bili izdelani predvsem za
vodenje kolesnih mobilnih sistemov po trajektoriji, ki je eden izmed temeljnih
problemov pri vodenju mobilnih sistemov. Določene uspešne izvedbe sistemov
iz vodenja kolesnih mobilnih sistemov smo zasnovali tudi za vodenje robotske
roke na osnovi slike. Pri izvedbi algoritmov vodenja smo se omejili na uporabo
le ene kamere, pri čemer so bile naš predmet zanimanja predvsem nekanonične
postavitve kamere v okolju. Sistem vodenja smo zasnovali tako, da lahko nalogo
podamo neposredno na sliki. Zato smo regulirni zakon želeli izvesti po metodi
direktnega vodenja na osnovi slike, kar pomeni, da je pogrešek v regulator definiran
neposredno na sliki. Za problem sledenja trajektoriji smo predstavili izvedbo
dvoprostostnega regulatorja s prediktivno regulacijo na osnovi modela sistema
v povratni zanki. Prikazali smo postopek načrtovanja in možnosti optimizacije
referenčne trajektorije z zlepki Bernstein-Bézierjevih parametričnih krivulj. Pri
načrtovanju poti smo posebej obravnavali določene posebne primere, ko mobilni
sistem doseže ničelno tangenčialno hitrost. Ker v takšnih primerih model sistema
za izvedbo regulatorja postane nevodljiv, smo vpeljali model pomožnega pogreška,
ki omogoča stabilno rešitev problema, čeprav smo pri tem morali sprejeti določene
kompromise. Pri načrtovanju regulatorja za vodenje po trajektoriji se pojavi
problem določevanja lege mobilnega sistema v okolju, zato smo se posvetiti tudi
problemu izvedbe lokalizacije z uporabo slikovne informacije. Za potrebe izračuna Delo obravnava načrtovanje in izvedbo vodenja mobilnega sistema s pristopom
vodenja na osnovi slike (VOS). V ospredju obravnave je izdelava mobilnega
sistema, ki lahko avtonomno opravi podano nalogo, pri čemer uporablja kamero
kot osnovni senzor za zaznavanje okolja. V ta namen je bilo razvitih več podpornih
sistemov — le-ti so predmet obravnave v doktorski disertaciji —, kot so: sistem
za vodenje po trajektoriji na osnovi slike, sistem za načrtovanje poti na sliki in
sistem za ocenjevanje stanj oz. lokalizacijo. Sistemi so bili izdelani predvsem za
vodenje kolesnih mobilnih sistemov po trajektoriji, ki je eden izmed temeljnih
problemov pri vodenju mobilnih sistemov. Določene uspešne izvedbe sistemov
iz vodenja kolesnih mobilnih sistemov smo zasnovali tudi za vodenje robotske
roke na osnovi slike. Pri izvedbi algoritmov vodenja smo se omejili na uporabo
le ene kamere, pri čemer so bile naš predmet zanimanja predvsem nekanonične
postavitve kamere v okolju. Sistem vodenja smo zasnovali tako, da lahko nalogo
podamo neposredno na sliki. Zato smo regulirni zakon želeli izvesti po metodi
direktnega vodenja na osnovi slike, kar pomeni, da je pogrešek v regulator definiran
neposredno na sliki. Za problem sledenja trajektoriji smo predstavili izvedbo
dvoprostostnega regulatorja s prediktivno regulacijo na osnovi modela sistema
v povratni zanki. Prikazali smo postopek načrtovanja in možnosti optimizacije
referenčne trajektorije z zlepki Bernstein-Bézierjevih parametričnih krivulj. Pri
načrtovanju poti smo posebej obravnavali določene posebne primere, ko mobilni
sistem doseže ničelno tangenčialno hitrost. Ker v takšnih primerih model sistema
za izvedbo regulatorja postane nevodljiv, smo vpeljali model pomožnega pogreška,
ki omogoča stabilno rešitev problema, čeprav smo pri tem morali sprejeti določene
kompromise. Pri načrtovanju regulatorja za vodenje po trajektoriji se pojavi
problem določevanja lege mobilnega sistema v okolju, zato smo se posvetiti tudi
problemu izvedbe lokalizacije z uporabo slikovne informacije. Za potrebe izračuna pogreška in ocenjevanja lege smo uporabili opis slik z redkimi lokalnimi značilkami,
ki omogočajo strnjen in učinkovit zapis slikovne vsebine. V delu je prikazana tudi
možnost izvedbe kalibracije sistema VOS s kamero na osnovi gibanja, ki ne zahteva
posebnega prirejanja okolja le za namen kalibracije. Veliko predlaganih pristopov
temelji na obravnavi in uporabi posebnih lastnosti perspektivicne projekcije
ravnine. Predlagane rešitve smo eksperimentalno preizkusili tako v simulacijskem
okolju kot tudi na realnih sistemih.
Ključne besede
avtonomni mobilni sistemi;vodenje;robotska roka;vodenje mobilnih sistemov;vodenje na osnovi slike;zaznavanje s kamero;obdelava slik;načrtovanje poti;vodenje robotske roke;disertacije;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.08 - Doktorska disertacija |
Organizacija: |
UL FE - Fakulteta za elektrotehniko |
Založnik: |
[A. Zdešar] |
UDK: |
681.5:007.52(043.3) |
COBISS: |
10999124
|
Št. ogledov: |
1986 |
Št. prenosov: |
552 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
VISUAL CONTROL OF AN AUTONOMUS MOBILE SYSTEM WITH A ROBOTIC ARM |
Sekundarni povzetek: |
This work presents the use of visual servoing approaches for solving the control
problems in mobile robotics. The main emphasis is on development of a mobile
robotic system that is able to autonomously complete the desired task based only
on visual information provided by camera mounted on the mobile system. In order
to achieve this goal, several support systems were developed — these systems
are presented in this work —, like systems for: image-based trajectory tracking,
reference trajectory generation, mobile robot localization. One of the main focus
of the work is on development of trajectory tracking control of wheeled mobile
robots. The presented control approach was also used in development of trajectory
tracking control of robotic arm. The setup consists of a single camera that is
mounted on a mobile system in some arbitrary non-canonical way. The presented
control design enables in-image definition of the task. An image-based visual
servoing approach is used to solve the control problem. A 2 DOF internal-model
control approach with a predictive control algorithm in the feedback loop is used to
solve the trajectory tracking problem. Bernstein-Bézier parametric splines are used
for trajectory generation. The properties of Bernstein-Bézier curves at boundary
points were studied for the special case when tangential velocity reaches zero.
Since the model of a system at zero tangential velocity becomes uncontrollable, a
special model of the error is introduced that enables for stable control solution.
The control error is obtained using local image features and methods from optimal
state estimation. An approach for camera calibration is presented that does not
require special preparation of the environment for the purpose of calibration and
it is based on rotating object motion. Many of the presented approaches were
designed based on some special properties of perspective transformation of a plane.
The presented methods were experimentally evaluated in simulation environment
and on real systems. |
Sekundarne ključne besede: |
visual servoing;2 DOF control;error-model predictive control;trajectory tracking;path planning;machine vision;image-based feature tracking;visual odometry;camera calibration;homography; |
Vrsta dela (COBISS): |
Doktorska disertacija |
Študijski program: |
1000319 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za elektrotehniko |
Strani: |
XXVI, 192 str. |
ID: |
8751970 |