diplomska naloga
Jure Eržen (Avtor), Mitja Košir (Mentor), Janko Logar (Član komisije za zagovor), Boštjan Brank (Član komisije za zagovor)

Povzetek

V diplomski nalogi smo se ukvarjali z optimizacijo zasteklitve šolskih učilnic z vidika energetske učinkovitosti in vizualnih pogojev v prostoru. Študija zajema vpliv orientacije, velikosti in lastnosti zasteklitve, kot tudi vplive nadstreška na različnih višinah in premičnih senčil. Na podlagi analize in dobljenih rezultatov so podani napotki za optimalno načrtovanje zastekljenih površin z vidika energetske učinkovitosti in vizualnih pogojev v učilnicah šol v osrednji Sloveniji. Najprej smo si ogledali vplive posameznih lastnosti zasteklitve na porabo energije v stavbah. To smo naredili tako, da smo eno izmed glavnih fizikalnih količin (Ug, g, LT), ki vplivajo na porabo energije, fiksirali in spreminjali le drugi dve. Za ta namen smo s pomočjo programa Window 7.3 definirali 15 zasteklitev in nato še dodatnih 13 na podlagi podatkov različnih proizvajalcev. V programu Comfen smo definirali hipotetično standardno učilnico in izvedli izračun porabe energije. Na podlagi analize smo za vsako orientacijo fasade podali optimalno zasnovo (velikost in tip zasteklitve ter način senčenja). Po končani energetski analizi smo si ogledali še vplive posameznih ukrepov na vizualne pogoje v učilnici. Pri tem smo si pomagali z rezultati za posamezne ukrepe iz programa Comfen, in jih podrobneje preučili s pomočjo programov Ecotect Analysis 2011, Daysim in Radiance. Na podlagi rezultatov analize energije in vizualnih pogojev smo določili optimizirano konfiguracijo transparentnih površin za posamezno stran neba. Na koncu smo izsledke izvedene analize aplicirali na specifičen primer osnovne šole Simona Jenka Kranj ter ocenili prihranke na račun zamenjave oken.

Ključne besede

gradbeništvo;diplomska naloga;UNI;organizacijsko tehnološka smer;zasteklitev;razmerje med površino zasteklitve in fasade;orientacija;energetska učinkovitost;solarni pritoki;osvetljenost;vizualni pogoji;uporabna naravna svetloba (UDI);avtonomija naravne svetlobe (DA),;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Založnik: [Jure Eržen]
UDK: 624:666.185(497.4)(043.2)
COBISS: 7067233 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3097
Št. prenosov: 556
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Parametric study of facade glazed surfaces optimization
Sekundarni povzetek: This paper is trying to define glazing type of school classrooms in order to achieve optimum energy performance and visual conditions. We analyzed and evaluated effects of orientation, glazing size and its properties, overhangs mounted on various heights and simple sensor controlled shading. Based on the results of the analysis we generated instructions for glazing design for primary schools for the central region of Slovenia in order to achieve optimum energy and visual efficiency of a classroom. At the start of the analysis we evaluated the effect of glazing properties and their main characteristics Ug, g, and LT on energy usage in buildings. We did that by fixing one of the characteristics and then changing only the other two. Software Window 7.3 was used for generation of 15 types of glazing. In continuation we generated 13 realistic glazing types based on the properties of different glazing manufactures. Energy analysis of predefined standard classroom was made with Comfen. According to results we proposed optimum design (size, glazing properties, and shading design) for different orientations. In the continuation we evaluated effects of glazing design types on the visual conditions in classroom. We've used visual analysis results for different design types gathered from Comfen. With the help of Ecotect, Daysim and Radiance software we've made a more detailed study. Energy and visual conditions analysis gave us results from which we chose optimum glazing design and its properties for each orientation. In the conclusion we used our proposed fenestration design on specific real life example. We estimated energy savings in primary school Simon Jenko Kranj in Slovenia, due to new windows installation according to our preposition.
Sekundarne ključne besede: graduation thesis;glazing;window to wall ratio (WWR);orientation;energy efficiency;solar heat gains;illumination;vizual conditions;useful daylight illuminance (UDI);Daylight Autonomy (DA);
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo
Strani: XIV, 110 str., 3 pril.
ID: 8758316