Sonja Vuk (Avtor), Tonka Tacol (Avtor), Janez Vogrinc (Avtor)

Povzetek

Adoption of the creative process according to the immersive method

Ključne besede

art education;secondary education;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: University of Ljubljana, Faculty of Education
UDK: 37.091.3:7
COBISS: 10769993 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 773
Št. prenosov: 122
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Uvedba ustvarjalnega procesa po imerzivni metodi
Sekundarni povzetek: Imerzivna metoda je obravnavana kot nov koncept v likovnem izobraževanju, ki bolj ustreza potrebam dijakov v trenutni postindustrijski družbi. Izhaja iz naslednjih postavk: 1) interakcija z likovno kulturo; 2) spodbujanje razumevanja sodobne umetnosti (kot integralni del likovne kulture); 3) implementiranje strategij in procesov prevladujočih tendenc v sodobni umetnosti (umetnost novih medijev in relacijska umetnost) s ciljem uvedbe ustvarjalnih procesov, ki poudarjajo izražanje posameznikovih misli in čustev ter komuniciranje z okoljem. Metoda omogoča transfer ustvarjalnih procesov s področja umetnosti na proces samostojnega ustvarjanja učencev. To se zgodi s pomočjo mediacije algoritemske sheme, ki omogoči študentom, da prevzamejo poti reševanja problemov, izražajo misli in emocije, razvijajo ideje in jih prenesejo v oblike, medije in v materiale. Metoda uporablja transfer v razredu, terapevtski vidik umetnosti in »stanje toka« ter estetsko in imerzivno izkušnjo. To je stanje, ki vodi k sublimitivnim učinkom ustvarjanja (identifikacija s tistim, kar je bilo izraženo) pa tudi k samorealizaciji. Imerzivna metoda uči posameznika, da poveže vsebino, socialne odnose in umetniško delo v celoto, v kateri živi kot posameznik. Prevzeto je implementirano na kritičen način glede na posameznikovo okolje prek analiz, estetskih posegov ter ekološke in socialno zavedne inkluzije v življenje skupnosti. Učenci pridobijo bistvene metakompetence, procese ustvarjalnega razmišljanja.
Sekundarne ključne besede: likovna vzgoja;ustvarjalnost;metodika;učne metode;imerzivna metoda;srednje šole;art education;secondary education;srednješolski pouk;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 51-71
Letnik: ǂVol. ǂ5
Zvezek: ǂno. ǂ3
Čas izdaje: 2015
DOI: 10.26529/cepsj.127
ID: 9062162
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovsko-izobraževalnih sistemov
, ni podatka o podnaslovu