Povzetek

V prispevku predstavljamo vlogo, poslanstvo, kompetence, socialno inteligenco ter odgovornost učitelja za delo z nadarjenimi učenci in njihov vsestranski razvoj. Izpostavljamo predvsem profil učitelja nadarjenega učenca, ki s svojimi specifičnimi potrebami in lastnostmi ob sebi zahteva neodvisnega, odgovornega in vsestransko kompetentnega strokovnjaka. Toda učitelja ne predstavljamo z vidika pedagoške usposobljenosti oz. strokovnih kompetenc, ki naj bi jih imel pri poučevanju nadarjenih učencev, temveč z drugega vidika, ki ga v slovenskem prostoru velikokrat spregledamo, tj. z vidika njegovih osebnostno-socialnih lastnosti, ki so veliko bolj cenjene kot njegove intelektualne (Vialle, 1998). Ker sodobni tokovi in šolska prenova v učiteljevo vlogo prinašajo spremembe, jim moramo omogočiti nenehno izobraževanje. Zato smo s tehniko analize vsebin analizirali in ovrednotili programe stalnega strokovnega izpopolnjevanja za učitelje v osnovni šoli od leta 2010 dalje ter ugotovili, da obstajajo številne pomanjkljivosti na področju njihovega sistematičnega pedagoškega usposabljanja za delo z nadarjenimi učenci.

Ključne besede

vzgoja in izobraževanje;nadarjenost;nadarjeni učenci;učitelji;kompetence;strokovna usposobljenost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.03 - Kratki znanstveni prispevek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.091.212.3
COBISS: 20459528 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1113
Št. prenosov: 155
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The state, teacher and work with gifted learnes
Sekundarni povzetek: This paper describes the role, mission, competences, social intelligence and responsibility of the gifted and talented teacher in terms of working and developing gifted students. Emphasize particularly gifted student teacher profile, whose specific needs and characteristics demands an independent, responsible and generaly competent specialist. However, the teacher is not presented in terms of pedagogical skills or professional competences that are necessary in teaching gifted students, but from another perspective, by the Slovenian area often overlooked, ie. from his personal and social characteristics that are much more valuable than his intellectual (Vialle 1998). As modern school reforms has brought changes in the role of the teacher, we need to provide them ongoing continuing education.We have analysed and evaluated the content programs of permanent professional in-service training for teachers in primary school from year 2010 on and found many deficiences about their systematic teaching training in area of gifted and talented education.
Sekundarne ključne besede: education;teacher;gifted students;competences;social and emotional intelligence;in-service teacher training;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 83-97
Letnik: ǂLetn. ǂ7
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: apr. 2014
ID: 9091703