metodološki pristopi
Povzetek
S šolskim letom 2008/09 se je začelo uvajanje posodobljenega kurikula Knjižnično informacijsko znanje (v nadaljevanju KIZ). Poleg načel in teoretičnih izhodišč za preoblikovanje sistema izobraževanja je ključnega pomena nenehno in sprotno spremljanje ter evalvacija izvajanja pedagoškega procesa. V ta namen je bila izvedena pilotna evalvacija, in sicer iz dveh metodoloških vidikov. V prvi raziskavi so bili izpolnjeni vprašalniki, pri drugi pa je potekalo opazovanje medpredmetnih učnih ur KIZ po strukturirani opazovalni shemi. Namen raziskave je empirično preveriti, ali izvajanje medpredmetnih učnih ur poteka v skladu z zastavljenimi cilji posodobljenega kurikula KIZ. V omenjenih raziskavah je sodelovalo 10 gimnazij, in sicer 5 mentorskih in 5 nementorskih. Kombinacija dveh raziskovalnih pristopov je omogočila primerjavo nekaterih pridobljenih rezultatov obeh raziskav in s tem prikaz skladnosti oz. neskladnosti izsledkov na posameznih področjih. Pomena spremljanja in evalvacije medpredmetnih učnih ur KIZ za doseganje večje kakovosti pedagoškega procesa se zavedajo vsi sodelujoči v raziskavi. Menimo, da bodo vprašalniki in opazovalna shema uporaben raziskovalni pripomoček za prakso, natančneje za spremljanje izvajanja medpredmetnih učnih ur KIZ.
Ključne besede
šolske knjižnice;kurikulum;Knjižnična informacijska znanja;medpredmetna povezovanja;evalvacija;medpredmetne učne ure;opazovanje pouka;opazovalne sheme;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
UDK: |
027.7.016(497.4) |
COBISS: |
276573696
|
ISSN: |
0023-2424 |
Matična publikacija: |
Knjižnica
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Pilot evaluation of the LIK cross-curricular learning lessons |
Sekundarni povzetek: |
The updated Library and Information Knowledge Curriculum (the LIK Curriculum) was introduced in Slovenia in the school year 2008/09. For the process of educational transformation, besides the principles and theoretical platforms, the continuous and simultaneous monitoring and the evaluation of pedagogical process implementation are of great importance. For this reason, the pilot evaluation, consisting of two methodological perspectives was led. The first research was conducted on the basis of data gathering from respondents to questionnaires. The second research was based upon the LIK cross-curricular learning lesson observations, applying the structured observation scheme. The purpose of the study is to empirically verify whether the implementation of the cross-curricular learning lessons is in compliance with the set of goals of the updated LIK curriculum. Ten gymnasiums participated in the research, five of them anticipated in the restruction of the curriculum and five of them anticipated in the research only. The combination of two research methods enabled the comparison of some results acquired by both studies, as well as the assessment of concordance / discordance of results in individual fields. All the research participants are aware of the significance of monitoring and evaluation of the LIK cross-curricular learning lessons, required for achieving a higher quality of the educational system. We believe that the questionnaires and the observation scheme will become a useful tool for practice, or to be precise, for the supervision of the LIK cross-curricular learning lessons. |
URN: |
URN:NBN:SI:doc-7YZBFLTH |
Strani: |
str. 15-32 |
Letnik: |
57 |
Zvezek: |
[št.] 4 |
Čas izdaje: |
dec. 2013 |
ID: |
9091980 |