Povzetek

V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenska dramatika;drama absurda;performativ;absurdna dramatika;performans;performativna kultura;Božič;Peter;1935-2004;Jovanović;Dušan;1939-;Jesih;Milan;1950-;Šeligo;Rudi;1932-2009;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UP FHŠ - Fakulteta za humanistične študije
UDK: 821.163.6.09-2
COBISS: 3276379 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0350-6894
Matična publikacija: Slavistična revija
Št. ogledov: 35
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Various attempts to historicize contemporary Slovene drama have doubtlessly neglected one of the important features of the Slovene absurd drama, i.e., its significance in the deconstruction of the so-called literary or drama theatre and in the manifestation of the performative turn (Fischer-Lichte) at the turn of the 1970s. Using the analysis of poetics of Peter Božič, Dušan Jovanovič, Milan Jesih, and Rudi Šeligo, the present study attempts to illustrate this seemingly paradoxical characteristic of the Slovene drama ob absurdity and absurd drama, which led to one of the gratest aesthetic revolutions (Rancière) in Slovene art and culture after World War II._
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;Slovene theatre;Slovene drama;performative;absurd drama;performance;performative culture;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 357-372
Letnik: ǂLetn. ǂ59
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: 2011
ID: 9094043