Urban Šebjan (Avtor), Majda Bastič (Avtor)

Povzetek

V prispevku proučujemo pomembnost komponent, ki sestavljajo storitev dopolnilno prostovoljno zdravstveno zavarovanje (DPZZ). Raziskovalni model večkomponentne storitve smo preverili z modeliranjem strukturnih enačb (SEM) na vzorcu 300 slovenskih uporabnikov te storitve. Ugotovili smo, da je storitev DPZZ sestavljena iz petih komponent, ki jim uporabniki pripisujejo različno pomembnost, da največjo pomembnost pripisujejo komponentam način plačevanja zavarovalne premije, dodatna zavarovalna kritja in kakovost zavarovalnih storitev, da je zelo malo uporabnikov storitve DPZZ, ki so naklonjeni zamenjavi zdravstvene zavarovalnice, ter da obstaja značilna razlika med uporabniki, ki so zamenjavi zdravstvene zavarovalnice naklonjeni, in tistimi, ki temu niso naklonjeni, le v pomembnosti komponente mnenja javnosti. Pri drugih komponentah značilnih razlik nismo našli.

Ključne besede

storitve;zdravstveno zavarovanje;zdravstvo;zavarovalnice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
UDK: 368:614.2
COBISS: 11471132 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0547-3101
Matična publikacija: Naše gospodarstvo
Št. ogledov: 902
Št. prenosov: 37
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Service components and their importance in health insurance changes
Sekundarni povzetek: This article examines the importance of components comprising the service complementary voluntary health insurance (CVHI). The multi-component service research model was tested using structural equation modeling (SEM) with a sample of 300 Slovenian users of this service. The authors found that the CVHI service consists of five components to which users attach different importance. Users attach the highest importance to mode of payment of insurance premiums, additional insurance coverage, and the quality of insurance services. Very few CVHI users would change their health insurance company, and a significant difference exists between users who favor changing health insurance companies and those who do not, albeit only in the importanceof public opinion. For other components, no significant differences were found.
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 14-25
Letnik: ǂLetn. ǂ59
Zvezek: ǂšt. ǂ3/4
Čas izdaje: 2013
DOI: 10.7549/ourecon.2013.3-4.02
ID: 9106930