zaključno delo
Povzetek
Namen diplomske naloge je bil ugotovili, na kakšen način vzgojitelji v vrtcu uporabljajo kaznovanje kot vzgojno metodo. V raziskavo je bilo vključenih 100 vzgojiteljev Podravske regije. V ta namen je bil izdelan anketni vprašalnik,s pomočjo katerega smo ugotovili, da vzgojitelji v vrtcu uporabljajo kaznovanje, kot vzgojno metodo, redkeje, kot vzgojno metodo nagrajevanja. Vzgojitelji imajo različna mnenje o kaznovanju, saj so kaznovanje v veliki meri opisali kot neopredeljeno, zato ne moremo sklepati, ali imajo do kaznovanja negativno ali pozitivno stališče. Na podlagi semantičnega difereciala o stališčih kaznovanja pa lahko zaključimo, da vzgojitelji kljub navideznemu prepričanju, da je kazen slaba, kaznovanje vrednotijo kot pozitivno. Čeprav je v anketnem vprašalniku od 100 vzgojiteljev, 10 vzgojiteljev odgovorilo z izjavo, da pri svojem delu kaznovanja sploh ne uporabljajo. Vzgojitelji pri svojem delu ne uporabljajo pretežno verbalne metode kaznovanja, ampak se v večji meri poslužujejo metode prepovedi, odvzema stvari in odvzema priljubljene aktivnosti. Vzgojitelji, ki so zaposleni več let, se pri svojem delu z otroki poslužujejo različnih oblik kaznovanja in v večini primerov zagovarjajo kaznovanje. Nanj gledajo kot na koristen vpliv na otroka, medtem ko vzgojitelji z manj let delovnih izkušenj pri svojem delu uporabljajo predvsem kaznovanja v obliki različnih prepovedi.
Ključne besede
diplomska dela;kaznovanje;predšolski otroci;vzgojitelji;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[S. Novačan] |
UDK: |
37.091.5-053.4(043.2) |
COBISS: |
22513928
|
Št. ogledov: |
1087 |
Št. prenosov: |
150 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
STRATEGIES USED BY TEACHERS TO DISCIPLINE PRESCHOOL CHILDREN |
Sekundarni povzetek: |
The purpose of this diploma paper was to determine to what extent kindergarten teachers use punishment as an educational method. The study included 100 kindergarten teachers from the Podravska region. For this purpose, a questionnaire was created in order to determine the proportion of using punishment as an educational method in comparison of using remuneration method. Surprisingly, the results revealed the teachers did not asses the punishment as a good nor as a bad means of education method, therefore, it could not be clearly concluded whether their opinion about the punishment as an educational method is more inclined towards the negative or towards the positive. Based on the semantic differential of the standpoint towards punishment, it could, however, be concluded that despite the apparent teachers' opinion sentencing children is a negative educational method, they value it as positive. 100 teachers completed the questionnaire survey and only 10 of them claimed they absolutely do not apply punishment when working with children. The teachers predominantly tend to avoid using verbal punishment and mainly use methods of prohibition, confiscation of things and withdrawal of popular activities. Long-term employed kindergarten teachers make use of various forms of punishment and, in most cases, advocate punishment and regard its influence on children as beneficial. On the other hand, teachers with fewer years of work experience tend to sanction children with various forms of prohibitions. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;punishment;preeschool children;kindergarten teacher; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
43 f., [4] f. pril. |
ID: |
9128953 |