diplomsko delo
Barbara Šumak (Avtor), Martina Ozbič (Mentor), Damjana Kogovšek (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu sem se osredotočila na primerjavo dodiplomskega izobraževanja logopedov in surdopedagogov v izbranih evropskih državah. Predstavila sem in medsebojno primerjala študijski program logopedije in surdopedagogike v treh evropskih državah: Sloveniji, Belgiji in na Portugalskem. V teoretičnem delu sem predstavila stroko logopedije in se posebej osredotočila na znanja in kompetence, ki so potrebni pri poklicu logopeda. Predstavila sem tudi bolonijo, to je prenovo študija v izbranih državah. Pri primerjavi študija logopedije in surdopedagogike sem za vse obravnavane države med seboj primerjala podatke o trajanju študija, kreditnemu sistemu, predmetnikih, številu ur namenjenih predavanjem, vajah, seminarjih, kliničnih vajah, samostojnemu delu študentov, mobilnosti študentov in podiplomskem izobraževanju. Ugotavljala sem, katere so razlike in podobnosti med študijem logopedije in surdopedagogike v preučevanih državah ter katere izmed treh držav v svojih predmetnikih vsebujejo največ priporočil, ki jih svetuje evropsko logopedsko združenje – CPLOL. Rezultati primerjave kažejo na določene podobnosti izobraževanja logopedov v Sloveniji, Belgiji in na Portugalskem, posebej kar se tiče vsebin govorno-jezikovne patologije, biomedicinskih znanosti ter znanstveno raziskovalnega dela. Obstajajo pa tudi področja, kjer se izobraževalni sistemi pomembno razhajajo, na primer pri praktičnem izobraževanju, funkciji diplomanta logopopedije ter podiplomskemu študiju.

Ključne besede

logopedija;študijski programi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [B. Šumak]
UDK: 376(497.4)(493)(469)(043.2)
COBISS: 10971977 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1232
Št. prenosov: 153
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of education of speech therapists in Slovenia, Belgium and Portugal
Sekundarni povzetek: In my the thesis I have focused on education of speech therapists. It's main purpose is to present and compare different study programs of high education degress in logopedics at universities in three different countries: Slovenia, Belgium and Portugal. In the theoretical part I introduced the profession of speech and language therapist, focusing specifically on the knowledge and competences, which are necessary for the profession of speech therapist. I also presented Bolonia reform of the study in selected countries. In the comparison study for all mentioned countries, I compared data on the duration of study, the credit system, the subjects, the number of hours dedicated to lectures, tutorials, seminars, clinical exercises, the mobility of students and post-graduate education. I observed what are the differences and similarities between studying Speech and Language Therapy in these countries, and which of the three countries in their curricula contain a number of recommendations, which are advised by the European Association of speech therapy – CPLOL. The results of the comparison indicate some similarities regarding education systems of speech therapists in Slovenia, Belgium and Portugal, especially in contents, biomedical sciences and scientific research. There are also areas where the education systems greatly differ, for example in practical training and postgraduate studies.
Sekundarne ključne besede: speech therapist;education;abroad;comparative research;logoped;vzgoja in izobraževanje;tujina;primerjalna analiza;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Pedagoška fak., Surdopedagogika in logopedija
Strani: VIII, 83 f.
ID: 9135589