študija primera
Sonja Potrebuješ (Avtor), Janja Batič (Mentor)

Povzetek

Da bi zagotovili dinamičen pouk, ki bi učencem omogočal celostni likovni razvoj, je treba v učni proces vnesti raznolikost metod in oblik dela, predvsem pa poskrbeti, da bodo učenci imeli možnost usvajanja likovnih pojmov, ki bo temeljilo na njihovih izkušnjah in samostojnem raziskovanju. Z didaktično igro, ki človeka vključi celostno, lahko tudi pri pouku likovne umetnosti dosežemo, da bodo učenci dejavni pri usvajanju ali utrjevanju likovnega znanja. Namen diplomskega dela je bil preučiti, kakšen je odnos učencev do didaktične igre pri pouku likovne umetnosti. Zanimalo pa nas je tudi mnenje učiteljic o vplivu didaktičnih iger na vzdušje v razredu, dejavnost in motiviranost učencev ter mnenje o primernosti didaktične igre. Izvedli smo učno uro likovne umetnosti v tretjem, četrtem in petem razredu osnovne šole. V raziskavo je bilo vključenih 21 učencev iz tretjega razreda, 25 učencev iz četrtega razreda ter 24 učencev iz petega razreda. V vsako od učnih ur smo vključili drugačno didaktično igro, ki je služila bodisi za usvajanje bodisi utrjevanje likovnih pojmov. V raziskavi smo uporabili deskriptivno raziskovalno metodo. Potrebne podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika za učence, opazovalnega lista za učiteljice in zame ter posnetka govora učencev med igranjem igre. Rezultati so pokazali, da je odnos učencev do didaktične igre pri pouku likovne umetnosti precej pozitiven, zato menimo, da bi lahko učitelji vsaj občasno tudi pri tem predmetu uporabili didaktično igro.

Ključne besede

likovna umetnost;didaktične igre;odnos učencev do didaktičnih iger;igre;izkustveno učenje;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Potrebuješ]
UDK: 37.091.3:73/76(043.2)
COBISS: 22213896 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1574
Št. prenosov: 238
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: DIDACTIC GAMES IN ART EDUCATION CLASSES
Sekundarni povzetek: To ensure dynamic classes that would enable pupils an integrated artistic development, it is necessary to include a variety of methods and forms of work in the learning process, but mostly, to ensure that pupils have the opportunity to acquire artistic terms that will be based on their experience and independent research. With didactic game that comprehensively includes humans it may be achieved also in art classes that pupils are engaged in acquiring and consolidating artistic knowledge. The purpose of the diploma thesis was to examine the attitude of pupils towards didactic games in art classes. We were also interested in the opinion of teachers on the impact of didactic games on the atmosphere in the classroom, activities and motivation of pupils and the opinion on the appropriateness of didactic games. We carried out an art lesson in the third, fourth and fifth grade of primary school. The study included 21 pupils from the third grade, 25 pupils from the fourth grade and 24 pupils from the fifth grade. In each of the lessons we included a different didactic game, which was used either for acquiring or consolidating artistic terms. In the study, we used a descriptive research method. The necessary data was obtained through a questionnaire for pupils, an observation sheet for teachers and me, and a recording of pupils' talk when playing the game. The results showed that pupils' attitude towards didactic games in art classes is rather positive, so we believe that teachers could use didactic games in this subject at least occasionally.
Sekundarne ključne besede: art;didactic games;pupils' attitude towards didactic games;games;experiential learning;theses;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 98 f.
ID: 9136381