magistrsko delo
Povzetek
Namen in cilj magistrskega dela je raziskati vpliv učnih sredstev in pripomočkov na učenčevo uspešno učenje likovnih pojmov ter zmožnost ravnanja z likovnimi materiali ob upodabljanju motivov.
V teoretičnem delu so najprej predstavljeni obravnavani pojmi ter posebnosti različnih učnih sredstev in pripomočkov kakor tudi njihova priprava in uporaba v korakih učne ure likovne umetnosti. Opisano je poučevanje in učenje v učnem procesu likovne umetnosti in analizirano je stanje opremljenosti slovenskih osnovnih šol z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. Izhali smo iz predpostavke, da učitelji v učnem procesu likovne umetnosti v pouk vedno bolj vključujejo učna sredstva s sodobnimi digitalnimi pripomočki (kot so npr.: digitalna animacija, internet in socialna omrežja …) in iz vprašanja, koliko ta prispevajo k nazornosti.
Empirični del raziskave je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu so najprej prikazani rezultati ankete. Predstavljene so primerjave učiteljeve uporabe učnih sredstev in pripomočkov, izkušenj, ravnanj in potreb, povezanih s poučevanjem učencev v učnem procesu likovne umetnosti v osnovni šoli v Sloveniji, in sicer v letih 2005 in 2015.
V drugem delu pa smo s kvazieksperimentalno metodo primerjali izvajanje učnega procesa pri pouku likovne umetnosti z uporabo učnih sredstev, s pomočjo analognih in digitalnih pripomočkov, pri 14 letnih učencih.
Izsledki raziskave, analiza stanja uporabe učnih sredstev pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli leta 2005 in 2015 in ugotovitve raziskanega vpliva uporabe različnih učnih sredstev in pripomočkov pri pouku v devetem razredu omogočajo ustreznejše razumevanje učiteljevega ravnanja z različnimi učnimi sredstvi ter njihovega vgrajevanja v učni proces, tako da ta čim bolj izpolnil pričakovanja v učenčevem doživljanju in razumevanju likovnih pojmov, likovnih materialov in pripomočkov, da pri učencih poveča motivacijo za likovno dejavnost, samostojnost in ustvarjalnost pri reševanju likovnih nalog.
Evalvacija rezultatov raziskave je doprinesla k novi didaktični kvaliteti pouka likovne umetnosti.
Na podlagi ugotovitev smo oblikovali smernice za izvajanje in načrtovanje likovnih nalog, s pomočjo katerih lahko različna učna sredstva in pripomočke učitelji ustvarjalno vključujejo v učni proces likovne umetnosti.
Ključne besede
likovni materiali;likovna orodja;motivacija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[A. Erčulj] |
UDK: |
73:373.3.016(043.2) |
COBISS: |
10998857
|
Št. ogledov: |
888 |
Št. prenosov: |
150 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The influence of learning aids on understanding art concepts in elementary school art education |
Sekundarni povzetek: |
The goal of the master’s thesis is to determine the influence of teaching means and materials
on both successful learning of different art concepts and the ability to depict motifs by using
different art materials.
The theoretical part of the master degree describes both the analysis of special teaching
means and their adaptation for certain parts of arts and design lessons. The input hypothesis
claims that the usage of ICT (such as digital animation, Internet, social networks etc.) at arts
and design is more and more frequent. What is more important is to what extent does ICT
clarify arts and design lessons.
The empirical part of the thesis is divided into two parts. The first one presents survey results.
The comparison of different teaching means and materials, teaching experience, teachers’
needs and their performance in the years 2005 and 2015 is described in detail.
The second part of the empirical study describes the implications of a quasi-experimental
method in the learning process of 14-year olds by using different teaching means, analogue
and digital materials.
The results of the research enables better understanding of a teacher’s use of different
teaching means in order to meet students’ understanding and interpretation of different art
concepts, materials and expedients. The goal is to raise students’ motivation for art and
develop their independence and creativity.
The evaluation of the research results in a renewed didactic quality of arts and design. Based
on the findings, some guidelines on creative planning and performing art tasks are introduced. |
Sekundarne ključne besede: |
primary education;art education;osnovnošolski pouk;likovna vzgoja; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Pedagoška fak. |
Strani: |
238 str. |
ID: |
9143248 |