kdo bo poučeval tehniko leta 2020?
Mateja Ploj Virtič (Avtor), Kosta Dolenc (Avtor), Boris Aberšek (Avtor), Andrej Šorgo (Avtor), Slavko Kocijančič (Avtor), Mateja Ploj Virtič (Urednik), Kosta Dolenc (Urednik)

Povzetek

Ponosni smo lahko na rezultate mednarodnih raziskav (TIMSS, PISA), ki nas na področju izobraževanja naravoslovnih predmetov in matematike postavljajo v sam svetovni vrh ali vsaj blizu njega. Lahko pa se vprašamo: Kako dolgo še? Iz projekcij naraščanja števila otrok v generaciji, upokojevanja učiteljev naravoslovno-matematično-tehničnih predmetov (NARMATEH) ter števila tistih, ki v univerzitetnih programih za izobraževanje učiteljev teh ved tudi diplomirajo, lahko napovemo katastrofo – ustrezno izobraženih učiteljev NARMATEH že v nekaj letih ne bo dovolj, da bi nadomestili izpad. To utemeljujemo z védenjem, da se bo leta 2030 upokojilo 1236 danes zaposlenih učiteljev NARMATEH, od tega 265 učiteljev predmeta Tehnika in tehnologija (TIT) v osnovni šoli. Diplomantov, ki bi jih lahko nadomestili pa zaradi nezadostnega vpisa ne bo dovolj. Medtem, ko lahko univerzitetni učitelji in sodelavci v programih NARMATEH zagotovimo kakovost dela z vpisanimi, pa sami ne moremo zagotoviti spodbud in materialnih pogojev, s katerimi bi lahko privabili in nato tudi izobrazili bodoče učitelje.

Ključne besede

tehniško izobraževanje;osnovne šole;NARMATEH;Slovenija;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.02 - Strokovna monografija
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Univerzitetna založba Univerze
UDK: 372.62:372.4(0.034.2)
COBISS: 90968577 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISBN: 978-961-286-010-3
Št. ogledov: 897
Št. prenosov: 161
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The role and importance of technical education in primary schools
Sekundarni povzetek: We can be proud of the results of international studies (TIMSS, PISA), which rank us among the best in the world, or at least close to that, in the field of education in natural science and mathematics. However, we might ask ourselves: For how long? Based on the trajectories of the increase in the number of children per generation, the retirement trends of teachers of science, maths and technical subjects (NARMATEH) and the number of persons who graduate from university programmes for the education of teachers in these disciplines, we can predict a catastrophe - within as little as a few years, there will not be enough properly educated NARMATEH teachers to make up for the loss. This statement is supported by the fact that 1236 currently employed NARMATEH teachers will retire in 2030, 265 of whom are teachers of a primary school subject Techniques and Technology (TIT). Due to inadequate enrolment, the number of graduates that could replace them will not suffice. While university professors and staff in NARMATEH programmes may be able to ensure the high quality of our work with enrolled students, we alone can not provide incentives and material conditions, which would allow us to attract, as well as educate, future teachers.
Sekundarne ključne besede: technical education;primary schools;Slovenia;Vzgoja in izobraževanje;Tehniško izobraževanje;Osnovne šole;Didaktika;Slovenija;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Strokovno delo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (8; 22 str.))
DOI: 10.18690/978-961-286-010-3
ID: 9587932