magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
Jurij Kuretič (Avtor), Jernej Klemenc (Mentor)

Povzetek

V avtomobilski industriji je vse večji trend zmanjšanje porabe goriva in izpustov CO2, učinkovit ukrep za zmanjšanje porabe je zmanjšanje mase vozila. Zaradi tega je vse več poudarka na lahki gradnji komponent za vozilo. To zahteva optimizacijo komponent do te mere, da je masa le teh nižja, ob tem pa še vedno izpolnjuje dane funkcije v določeni življenjski dobi. V sklopu magistrske naloge je predstavljena razvojna optimizacija mase in cene nosilca sistema ABS/ESP. Ob tem, da nosilcu zmanjšamo maso, ta še vedno zagotovi vsem danim zahtevam. Optimizacije smo se lotili s programskim orodjem CATIA, s katerim smo spreminjali 3D obliko nosilca in jo vrednotili s pomočjo metode končnih elementov. Zaradi verodostojnosti dobljenih numeričnih rezultatov, smo izvedli tudi eksperimentalni preizkus togosti. Izvedene meritve tako služijo za validacijo dobljenih numeričnih rezultatov. Rezultat optimizacije je pokazal, da lahko z nekoliko boljše zastavljenimi numeričnimi analizami in drugačno obliko nosilca veliko pripomoremo k zmanjšanju mase in posledično tudi cene končnega izdelka.

Ključne besede

magistrske naloge;razvoj;optimizacija;lupinski nosilci;lahka gradnja;model končnih elementov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [J. Kuretič]
UDK: 629.331:658.5(043.2)
COBISS: 16920347 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 726
Št. prenosov: 245
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Development optimization of the ABS/ESP system bracket for the automotive industry
Sekundarni povzetek: There is an increasing trend in reducing fuel consumption and CO2 emissions in the automotive industry. An effective consumption mitigation measure is reducing vehicle mass. This is why more and more emphasis is placed on lightweight construction of vehicle components. This requires optimization of components to the extent of mass being lower, while still meeting the given functions at a certain lifetime. As part of the master's thesis, the development optimization of the mass and price of the ABS/ESP system bracket is presented. Reducing the mass of the bracket still ensures that all the requirements are met. We optimized the bracket by modifying the 3D shape of the bracket with the CATIA software tool, and evaluated it with the model of finite elements. Due to the credibility of the numerical results obtained, we also carried out an experimental stiffness test, which served to validate the numerical results obtained. The results of optimization have shown that with a slightly better numerical analysis and a different shape of the carrier, we can greatly contribute to reduction of mass and consequently the price of the final product.
Sekundarne ključne besede: master thesis;design;development;optimization;shell-like structures;finite element model;lightweight design;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo
Strani: XXII, [76] str.
ID: 11217822
Priporočena dela:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo