magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo

Povzetek

V gorivni celici pridobivamo električno energijo preko elektrokemičnih reakcij oksidacije in redukcije, ki potekajo na vsaki strani gorivne celice. V gorivni celici s protonsko izmenjevalno membrano membrana selektivno prepušča protone, medtem ko elektroni potujejo po tokokrogu. Poleg potrebnih reakcij za delovanje gorivne celice pa potekajo še reakcije, ki povzročajo njeno degradacijo. Ena izmed teh reakcij je korozija ogljika, ki zmanjšuje učinkovitost delovanja gorivne celice in krajša njeno življenjsko dobo. Ta se pojavlja v elektrodi, sestavni del katere je ogljik. Zaradi kompleksnosti procesov korozije in njenega vpliva na delovanje gorivne celice se pojavlja potreba po napovedovanju korozije ogljika. S tem namenom so izdelani številni matematični modeli. V magistrskem delu je izdelan preprost matematični model korozije ogljika, ki je narejen na osnovi kompleksnejših modelov in eksperimentalnih rezultatov. Pridobljeni rezultati potrjujejo možnost uporabe preprostih modelov za napoved korozije ogljika. Prav tako je na podlagi rezultatov prikazana odvisnost korozije ogljika od električnega potenciala in pokritosti površin s hidroksidi. Prikazani so tudi vplivi različnih parametrov na delovanje modela korozije.

Ključne besede

magistrske naloge;gorivne celice;protonska izmenjevalna membrana;korozija ogljika;matematični model;spreminjanje električnega potenciala;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [F. Draković]
UDK: 621.352.6:620.193:519.6(043.2)
COBISS: 29194499 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 659
Št. prenosov: 139
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Carbon corrosion model of proton exchange membrane fuel cell
Sekundarni povzetek: In the fuel cell, we obtain electricity through electrochemical oxidation and reduction reactions that take place on each side of the fuel cell. In a fuel cell with a proton exchange membrane, the membrane selectively releases protons while electrons travel through the circuit. In addition to the necessary reactions for the operation of the fuel cell, there are also reactions that cause its degradation. One of these reactions is carbon corrosion, which reduces the efficiency of the fuel cell and shortens its lifespan. This occurs on carbon in the electrode. Due to the complexity of corrosion processes and its impact on fuel cell performance, there is a need to predict carbon corrosion. For this purpose, numerous mathematical models are developed. A simple mathematical model of carbon corrosion is made in the masterʼs thesis, which is based on more complex models and experimental results. The obtained results confirm the possibility of using simple models to predict carbon corrosion. The results also confirm the dependence of carbon corrosion on the electric potential and the coverage of surfaces with hydroxides. The influences of different parameters on the operation of the corrosion model are also presented.
Sekundarne ključne besede: master thesis;fuel cells;proton exchange membrane;carbon corrosion;mathematical model;change of electrical potential;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo
Strani: XXII, 84 str.
ID: 12031308
Priporočena dela: