Povzetek
Trajnostno poslovanje turističnih destinacij in ponudnikov je kot del koncepta trajnostnega razvoja oziroma praks, ki jih ta koncept poudarja in pooseblja, neizpodbitna nuja sedanjega in prihodnjega sveta – če želimo doseči namen trajnostnega razvoja (in poslovanja): da bodo tudi prihodnji rodovi lahko dosegli ali presegli kakovost bivanja sedanjih generacij. S pomembnim poudarkom: kakovost bivanja v skladu z današnjimi najboljšimi praksami za čim večji delež prebivalstva. Prispevek ponuja kratek vpogled v ključne izzive trajnostnega poslovanja, ki so danes v svetu turizma prepoznane tematike, na primer nosilna zmogljivost, čezmerni turizem, varnost, socialna in gospodarska vključenost, dostopnost, ozaveščenost, participativno načrtovanje in druge. Poudarek je na specifičnih tematikah slovenskega turizma, kjer med trajnostnimi praksami prednjači Zelena shema slovenskega turizma. Izziv in hkrati priložnost trajnostnemu poslovanju destinacij in tudi podjetij v kratko- oziroma srednjeročnem obdobju predstavlja aktualna (post)pandemična situacija, ki nagovarja k premisleku o uravnoteženju še vedno precej ekonomističnega pogleda na panogo v Sloveniji (in na splošno), dolgoročno pa bo med ključnimi izzivi poslovanja soočenje s podnebnimi spremembami in vsem, kar te prinašajo. Kakor koli že krize zarežejo v poslovanje, na svojem robu ponujajo tudi priložnosti; razmislek o trajnosti in smiselni skladnosti razvoja turizma (po)ostaja nedvomno prednostna naloga naših skupnih prizadevanj za boljši jutri.
Ključne besede
trajnostni razvoj;trajnostno poslovanje;turistične destinacije;turistični ponudniki;izzivi;priložnosti;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2023 |
| Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
| Organizacija: |
UM FT - Fakulteta za turizem |
| Založnik: |
Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba |
| UDK: |
338.48:502.131.1 |
| COBISS: |
138778627
|
| Št. ogledov: |
9 |
| Št. prenosov: |
4 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Sustainable operations of tourist destinations and providers |
| Sekundarni povzetek: |
Sustainable business of destinations and providers is an indisputable necessity of the present and future world as part of the concept of sustainable development or practices emphasised and personified by this concept – if we want to achieve the goal of sustainable development (and business): that future generations can reach or exceed the quality of life of current generations. This comes with an important emphasis: a quality of living in line with today's best practices for the largest possible share of the population. This contribution offers a brief insight into the key challenges of sustainable business, e.g. carrying capacity, excessive tourism, security, social and economic inclusion, accessibility, awareness, participatory planning and others. The emphasis is on specific topics of Slovenian tourism (Green Scheme of Slovenian tourism). The current (post-)pandemic situation is a challenge and at the same time an opportunity for sustainable business of both destinations and companies on the long-term key business challenges tackling climate change and all that it brings. No matter how crises cut into business, they also offer opportunities on their fringes. Consideration of the sustainability and meaningful coherence of tourism development remains and becomes undoubtedly a priority of our joint efforts for a better tomorrow. |
| Sekundarne ključne besede: |
sustainable development;sustainable business;tourist destinations;tourism providers;challenges;opportunities; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
| Strani: |
Str. [45]-65 |
| ID: |
20034009 |