Povzetek
V poglavju utemeljujemo pomen proučevanja značilnosti na ravni razredov za razumevanje medvrstniškega nasilja. Povzemamo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale demografske in psihosocialne značilnosti razredov: velikost razreda, starost učencev, razredne hierarhije, razredne norme, moralno nezavzetost ter odnose med učitelji in učenci. Te raziskave kažejo, da izrazite razredne hierarhije in norme, ki povezujejo priljubljenost z agresivnostjo, povečujejo tveganje za nasilje. Prav tako je več nasilja v razredih z več moralne nezavzetosti, slabšimi odnosi z učitelji in višjimi cilji priljubljenosti. V zadnjem delu poglavja predstavljamo preliminarne rezultate naše raziskave: povezanosti med načini udeleženosti v medvrstniškem nasilju in značilnostmi razredov na razredni ravni; osnovno enoto torej predstavljajo razredi. Naši preliminarni podatki potrjujejo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale dejavnike različnih načinov udeleženosti v medvrstniškem nasilju na ravni psihosocialnih značilnosti razredov.
Ključne besede
značilnosti razreda;razredne norme;odnosi v razredu;priljubljenost;razredne hierarhije;moralna nezavzetost;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
| Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
| UDK: |
159.97-93:37.091.25:37.015.31 |
| COBISS: |
226554115
|
| Matična publikacija: |
Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju
|
| Št. ogledov: |
0 |
| Št. prenosov: |
2 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarne ključne besede: |
classrooms' psychosocial characteristics;classrom norms;relations;popularity;classroom hierarchy; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
| Strani: |
Str. 157-176 |
| DOI: |
10.18690/um.ff.2.2025.11 |
| ID: |
26854526 |