magistrsko delo
Melani Svetec (Avtor), Katja Eman (Mentor), Damir Ivančić (Komentor)

Povzetek

Magistrska naloga obravnava problematiko medvrstniškega nasilja v osnovnih šolah v Pomurju. Osredotoča se na njegove pojavne oblike, pogostost in načine odzivanja šolskih strokovnih delavcev. Medvrstniško nasilje ni le skupek posameznih incidentov, temveč kompleksen družbeni pojav, ki lahko globoko vpliva na otrokovo samopodobo, duševno zdravje in odnose z vrstniki. V teoretičnem delu so predstavljeni vzroki in posledice nasilja, njegove značilnosti ter vloga šole, družine in širšega okolja pri njegovem preprečevanju. Poseben poudarek je namenjen sodelovanju različnih institucij, pri čemer so v analizo vključeni tudi podatki Policijske uprave Murska Sobota in izkušnje Centra za socialno delo Pomurje. V ospredje so postavljeni predvsem dejavniki, ki vplivajo na pojavnost nasilja, in pogoji, ki lahko prispevajo k njegovemu zmanjševanju. Analiza policijskih prijav in mnenj strokovnih delavcev kaže, da se zaznava medvrstniškega nasilja povečuje, kar je verjetno posledica večje ozaveščenosti in pripravljenosti za prijavo, ne nujno njegove dejanske rasti. Empirični del temelji na kvalitativni analizi odgovorov svetovalnih delavcev pomurskih osnovnih šol. Ugotovitve kažejo, da se v regiji najpogosteje pojavljata psihično in spletno nasilje, pri čemer je slednje v porastu. Potrjena je bila tudi povezava med disfunkcionalnim družinskim okoljem in nasilnim vedenjem učencev. Ugotovljeno je bilo, da šole pri obvladovanju nasilja tesno sodelujejo s centrom za socialno delo, policijo ter nevladnimi organizacijami, kar se kaže kot ključno za uspešno obvladovanje primerov nasilja. Na podlagi pridobljenih podatkov lahko potrdimo, da učinkovito preprečevanje medvrstniškega nasilja zahteva celosten, usklajen in interdisciplinaren pristop.

Ključne besede

magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FVV - Fakulteta za varnostne vede
Založnik: [M. Svetec]
UDK: 364.632-057.874(043.2)
COBISS: 250674947 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Presence of peer violence in pomurje region
Sekundarni povzetek: The master's thesis addresses the issue of peer violence in primary schools in the Pomurje region. It focuses on its manifestations, frequency and the ways school professionals respond to it. Peer violence is not merely a collection of isolated incidents but a complex social phenomenon that can deeply affect a child's self-esteem, mental health and relationships with peers. The theoretical part presents the causes and consequences of violence, its characteristics and the role of the school, family and broader environment in its prevention. Special attention is given to the cooperation of various institutions, including an analysis of data from the Murska Sobota Police Directorate and insights from the Centre for Social Work Pomurje. The emphasis is on the factors that influence the occurrence of violence and the conditions that can contribute to its reduction. The analysis of police reports and expert opinions indicates that the perception of peer violence is increasing, most likely due to greater awareness and willingness to report it, not necessarily due to a real rise in its occurrence. The empirical part relies on a qualitative analysis of the responses of school counsellors in Pomurje primary schools. The findings show that psychological violence and cyberbullying are the most common forms of peer violence in the region, with the latter on the rise. The connection between dysfunctional family environments and violent behaviour in pupils was also confirmed. It was found that schools closely cooperate with the centre for social work, the police and non-governmental organisations when addressing cases of violence, which proves to be crucial for effective intervention. Based on the gathered data, it can be concluded that the effective prevention of peer violence requires a comprehensive, coordinated and interdisciplinary approach.
Sekundarne ključne besede: Medvrstniško nasilje;Nadlegovanje v šolah;Osnovne šole;Svetovalci;Pomurska regija (Slovenija);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Strani: VI f., 71 str.
ID: 27354804