Katja Košir (Avtor)

Povzetek

Osrednji namen raziskave je bil ugotoviti, kako učitelji ocenjujejo svojo naklonjenost dekletom in fantom v različnih obdobjih šolanja ter kako učenci zaznavajo morebitne razlike v naklonjenosti učitelja. Prav tako sem želela ugotoviti razlike med dekleti in fanti v povezanosti učiteljeve naklonjenosti ter zaznane podpore učitelja z učno uspešnostjo učencev. V raziskavi je sodelovalo 1155 učencev (učenci 5. in 8. razreda osnovne šole ter dijaki 2. letnika srednje šole) ter 50 učiteljev - razrednikov udeleženih učencev. Rezultati raziskave kažejo, da so učitelji v vseh starostnih obdobjih bolj naklonjeni dekletom kot fantom, kar je še posebej izrazito pri učencih 8. razreda osnovne šole. Dekleta so učno uspešnejša od fantov, vendar pa se dekleta in fantje ne razlikujejo v stopnji podpore, ki jo zaznavajo s strani učitelja.

Ključne besede

medosebni odnosi;učenci;učitelji;razlike med spoloma;srednje šole;osnovne šole;učna uspešnost;socialno zaznavanje;starostne razlike;odnosi med učitelji in učenci;Vprašalnik življenja v razredu;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Društvo psihologov Slovenije
UDK: 37.015.3:37.011.3-052
COBISS: 47443554 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-1874
Matična publikacija: Psihološka obzorja
Št. ogledov: 30
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pupils' gender and age as factors of differences in teacher's liking, perceived teacher's support and academic achievement
Sekundarni povzetek: The main aim of the present research was to examine how teachers report their liking of girls and boys in different periods of schooling and how students perceive the potential differences in their teachers' preferences. Also, the differences between girls and boys in the relationship between teacher's liking and perceived teacher's support on one side and students' academic achievement on the other side were examined. 1155 students (fifth and eighth grade of elementary school and second grade of secondary school) and 50 teachers - their classteachers - participated in the study. The results show that teachers prefer girls to boys in all periods of schooling. This trend is especially evident in eight-graders. Compared to boys, girls have better academic achievement. However, there are no significant differences in the perceived teacher's support between girls and boys.
Sekundarne ključne besede: interpersonal relations;students;teachers;human gender differences;secondary schools;primary schools;academic achievement;social perception;age differences;teacher student interaction;Classroom life management;Medosebni odnosi;Učenci;Učitelji;Spolnost (psihologija);Osnovne šole;Srednje šole;Šolski uspeh;Odnosi med učitelji in učenci;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 93-106
Letnik: ǂLetn. ǂ20
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: 2011
ID: 9107691