magistrsko delo
Povzetek
Živimo v dobi, v kateri se pojmi kot so internet, elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo uporabljajo vsakodnevno. Podjetja morajo v poslovnem okolju nuditi informacije, ki so za poslovanje nujno potrebni element. Le-te pa so najlažje dostopne preko interneta, brez katerega večina podjetij danes več ne more uspešno poslovati. Če uporabnik zna iz ogromnega števila informacij izluščiti najboljše, so le-te lahko zelo uporabne. Zato pa »prave« informacije predstavljajo velik element konkurenčnosti. Preko interneta se lahko podjetja predstavljajo, prodajajo svoje izdelke in nudijo storitve posameznikom ali drugim podjetjem. Pojav interneta in razvoj informacijske tehnologije znižujeta stroške poslovanja in omogočata hitrejšo obdelavo podatkov. Zelo pomembno je, da vsako podjetje izkorišča prednosti, ki jih prinaša informacijska doba in v svoje poslovanje vključuje procese, ki postopoma omogočajo elektronski način poslovanja. Vse omenjeno tudi bankam nudi priložnosti za vključevanje sodobne tehnologije v svoje poslovanje. Tukaj moramo poudariti predvsem pojem elektronskega bančništva.
Danes si skoraj ne moremo predstavljati poslovanja bank brez elektronskega, oziroma e-bančništva, saj je to nepogrešljiva storitev vsake banke. Vsaka sodobna banka ponuja to možnost in tako nudi oziroma ohranja svojo konkurenčnost in izkorišča prednosti, ki jih to prinaša. Tudi slovenske banke ponujajo elektronsko bančništvo, uporabnikov le-tega pa je vse več. Pri elektronskem bančništvu uporaba bančnih storitev ni omejena samo na čas, ko so banke uradno odprte in na lokacijo bančnih poslovalnic, kar omogoča predvsem velike prihranke v času. Storitev je dostopna 24 ur na dan. Banke pa pri tem načinu poslovanja omogočajo tudi varnost in zasebnost. Pri tem pa morajo banke poskrbeti tudi za kakovosten bančni portal, kajti kakovost je tista, ki mora biti zagotovljena s strani podjetij pri izdelkih, pri bankah pa pri storitvah, ki jih nudijo.
Internetno oziroma spletno bančništvo je ena izmed najbolj razširjenih oblik elektronskega bančništva, ki za ljudi predstavlja veliko prednost, saj lahko bančne posle opravljajo preko interneta, brez da bi fizično obiskali banko.
V magistrski nalogi bomo najprej podrobneje predstavili spletne portale. V nadaljevanju bomo pozornost namenili bančnim portalom ter v zvezi z njimi predstavili razvoj spletnega bančništva, funkcionalnost bančnih portalov, predstavili e-bančne storitve in oblikovne značilnosti bančnih portalov. Pri spletnem bančništvu je ljudi najbolj strah kako varno je, in prav zaradi tega bomo predstavili kako je poskrbljeno za varnost in kakšne so pri tem tehnologije. Na koncu bomo nekaj besed namenili tudi kakovosti bančnih portalov.
V nadaljevanju pa bomo, kar smo zapisali in predstavili v teoretičnem delu magistrskega dela, uporabili še v praktičnem delu in naredili primerjalno analizo štirih slovenskih bančnih portalov. Ti portali bodo portal Nove kreditne banke Maribor, Nove ljubljanske banke, SKB banke ter portal A banke.
Ključne besede
bančno poslovanje;spletno bančništvo;elektronsko bančništvo;internet;portali;storitve;informacije;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
[V. Podpečan] |
UDK: |
004.738.5:336.71(043.2) |
COBISS: |
12448028
|
Št. ogledov: |
1082 |
Št. prenosov: |
121 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Comparative analysis of the Slovenian banking portals |
Sekundarni povzetek: |
We living in an era, in which are used internet, e-commerce and e-banking almost everyday. Companies must in the business environment provide informations that are necessary for the business element. Informations are more easily accessible over the internet, without which most companies today can no longer operate successfully. Through the internet, can company represent the company, selling its products and also providing services to individuals or other businesses. The emergence of the internet and the development of information technology does the lower operating costs and enable faster data processing. It is very important that every company exploits the advantages brought about by the information era and includes processes that gradually allow the electronic way of doing business. All of these things offer opportunities for the integration of modern technology in a way of business. Here we need to emphasize the concept of electronic banking.
Today we almost can not imaging the banks operations without electronic, or e-banking, because this is today an essential service of any bank. Each modern bank offers this option and exploit the advantages that this brings. Slovenian banks offer online banking and has everyday more and more new users. In way of electronic banking usage of banking services is not limited to the time when banks are officially open and also the location of the bank branch is not important and this brings savings in time. This service is available 24 hours a day. Banks in this mode of operation also enable security and privacy. Banks must also ensure the quality of banking portal.
Internet or online banking is one of the most common forms of electronic banking for people. This presents a great advantage, because people can perform banking transactions via the internet, without having to physically visit the bank.
In this master thesis we will at first presents web portals in details. Below, we will be focused on the banking portals. We will present development of web banking, functionality of the banking portals, e-banking services and design features of banking portals. Peoples are most afraid of how safe it online banking and that is why we will present how it is carried for the safety and what kind of technology is used to achieve all that. And an the end we will also spoke some words on quality of the banking portals.
In the following work, we will, what we have written and presented in the theoretical part of this master thesis, used all this in in practical work and we will make a comparative analysis of the four Slovenian banking portals. These portals will be the portal Nova kreditna banka Maribor, Nova Ljubljanska banka, SKB Bank and Bank A portal. |
Sekundarne ključne besede: |
portal;banking portals;online banking;Slovenian banking portals.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
III, 68 str. |
ID: |
9144551 |