diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih procesov
Povzetek
Organizacijska kultura je zelo širok pojem. To je skupek vrednot, prepričanj in stališč zaposlenih. To je nekakšna skupna miselnost ljudi v isti organizaciji, ki se razvije in tudi spreminja skozi čas. Je nekakšen vzorec, kako zaposleni opravljajo svoje delo in dosegajo cilje, kakšna so mnenja, pravila. Močno je povezana z uspešnostjo organizacije oziroma je zelo pomembna za uresničitev strategije podjetja. Vpliva na motivacijo zaposlenih, delovno vzdušje in organizacijsko vedenje. Organizacijska kultura poteka v treh fazah: faza analize, faza ocenjevanja in faza oblikovanja. V prvi fazi raziščemo obstoječo organizacijsko kulturo, v drugi pa preučimo strategijo in zastavljene cilje ter ujemanje ali razhajanje le teh z organizacijsko kulturo. Faza oblikovanja pa je rezultat predhodnih dveh. V kolikor se prvi dve fazi ujemata, je smotrno ohranjati obstoječo kulturo, sicer pa je potrebno spreminjanje kulture. Organizacijsko kulturo se lahko izmeri. Obstajajo različne tipologije kulture in tudi različni vprašalniki. V diplomski nalogi bo s pomočjo vprašalnika OCAI avtorjev Camerona in Quinna izmerjena organizacijska kultura v Zdravstvenem domu Kranj.
Ključne besede
organizacijska kultura;zaposleni;zdravstveni dom;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[M. Pangerc] |
UDK: |
331.1 |
COBISS: |
7635475
|
Št. ogledov: |
973 |
Št. prenosov: |
118 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ORGANIZATION CULTURE IN THE HEALTH CENTER KRANJ |
Sekundarni povzetek: |
Organizational culture is a very broad concept. It is a set of employees’ values, beliefs and attitudes. It is a kind of a common mindset of the people within an organization that develops and changes over time. It is a kind of a pattern as to how the employees carry out their work and achieve their objectives, a pattern of opinions and rules. It is closely linked to the organization’s performance and very important for the realisation of the company's strategy. It influences the motivation of employees, working atmosphere and organizational conduct. Organizational culture is carried out in three phases: analysis phase, assessment phase, and design phase. In the first phase the existing organizational culture is analysed, whereas in the second phase there are examined the strategy and set objectives as well as their accord or disaccord with the organizational culture. The design phase is the result of the first two. If the first two phases are in accord, it is reasonable to maintain the existing culture; if not, the culture needs to be changed. Organizational culture can be measured. There exist different culture typologies as well as different types of questionnaires. In this thesis, the organizational culture in Kranj Health Centre will be measured based on the OCAI questionnaire by Cameron and Quinn. |
Sekundarne ključne besede: |
organizational culture;employees;health centre;strategy;organizational culture typologies; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
64 f. |
ID: |
9144706 |