magistrsko delo
Katja Kern (Author), Mateja Dagarin Fojkar (Mentor)

Abstract

Magistrsko delo obravnava avtonomijo učencev 6. razreda pri učenju angleščine. Pri učenju jezikov je ta pogosto obravnavan pojem, ki prispeva h kakovostnejšemu učenju v šoli in zunaj nje. Teoretični del obsega opredelitev avtonomije v izobraževanju ter pojasnjuje težnjo po njeni vpeljavi v tujejezično učenje in njen vpliv. V literaturi je poleg avtonomije mogoče zaslediti tudi nekaj sopomenk, sorodnih izrazov; najpogosteje uporabljeni so v delu tudi predstavljeni. Ker se delo osredinja na šestošolce, so opredeljeni: čas za razvoj avtonomije, lastnosti avtonomnega učenca, vpliv šolskega okolja, glavni poudarek pa predstavljajo sestava avtonomije in pomembna področja, ki avtonomijo soustvarjajo. V empiričnem delu je predstavljena kvantitativna raziskava, ki zajema 358 učenk in učencev 6. razreda iz 6 osnovnih šol osrednjeslovenske in gorenjske regije. Uporabljena je deskriptivna raziskovalna metoda. V raziskavi smo se osredinili na samoaktivnost in mnenje učencev o odgovornosti pri učenju angleščine. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri so učenci 6. razreda avtonomni pri učenju angleščine in katera področja učenčeve avtonomije so razvitejša ter katera potrebujejo dodatno pozornost. Raziskava je pokazala, da so učenci na stopnji ozaveščenosti, kar pomeni, da se še spoznavajo z različnimi pogledi in možnostmi, so vodeni, nadzorovani, delujejo v strukturiranem okolju in še ne prevzemajo odgovornosti. Zavedajo se nekaterih učnih strategij in se poslužujejo različnih tehnik, vendar zelo malo časa posvetijo načrtovanju učenja. Učenci kažejo največjo stopnjo samoaktivnosti pri aktivnem sodelovanju pri pouku. V primerih ugotovljenih statistično pomembnih razlik med spoloma pri samoaktivnosti so se dekleta izkazala kot bolj samoaktivna. Učenci se počutijo najodgovornejše za razporejanje časa, ki ga namenijo učenju angleščine in ugotavljanju lastnih slabosti, učitelju pa pripisujejo odgovornost za vsebino, kaj se bodo učili pri angleščini, izbiro aktivnosti in za ocenjevanje znanja.

Keywords

samoaktivnost;odgovornost;samostojno učenje;angleščina kot tuji jezik;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: [K. Kern]
UDC: 811.111:373.3(043.3)
COBISS: 11654985 Link will open in a new window
Views: 588
Downloads: 131
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Learner autonomy of sixth-graders in english language teaching
Secondary abstract: Autonomy is, in the field of foreign language learning, a frequently applied concept that provides higher level learning inside and outside of the classroom. In this master thesis we are researching learner autonomy in learning English as a foreign language in grade 6. Theoretical part thoroughly defines autonomy in education, provides reasons for the necessity of autonomy in education and its effects. Additionally, we described most commonly used synonyms in relation to the aforementioned topic. The learners in grade 6 were the main focus of the reserch. We outlined the span of the autonomy, the main characteristics of autonomous learners, the effect of educational environment on learners, the content of autonomy and the main components of autonomy. In our quantitative research we gathered data from 358 grade 6 students, from 6 different primary schools in Upper Carniola and Central Slovenia region, using descriptive research. We concentrated on student's self-reliance and their view upon responsibility in English classroom, in order to determine autonomy level of learners, their strong fields and points of further improvement. Research shows that the vast majority of the students are at an awareness level of autonomy, still learning about different aspects in English as their foreign language. Furthermore, their environment is still controlled,structured and they rely on guidance. Students are aware of certain learning strategies, however, they do not devote much time for planning their learning. Students reached the highest degree of self-reliance in active cooperation in classroom. In cases where significant differences among the girls and boys were identified, girls showed higher degree of self-reliance. Students consider themselves the most responsible for arranging their time for learning English, while their belief is that teachers are responsible for the content, choice of activities and assessment in English classroom.
Secondary keywords: English language;primary education;angleščina;osnovnošolski pouk;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje na razredni stopnji z angleščino
Pages: 57 str.
ID: 10850362