magistrsko delo

Povzetek

O zgodnjem učenju tujih jezikov je bilo opravljenih veliko raziskav. V teh raziskavah so primerjali različne dejavnike, v večini so potrdile, da je izpostavljenost jeziku odločilnejši dejavnik za napovedovanje uspešnosti pri učenju jezika. Zgodnji začetek učenja tujega jezika se je pokazal kot pomemben dejavnik pri napovedi uspeha na govornem področju, saj so bili učenci, ki so se začeli prej učiti tuji jezik, bližje jezikovni ravni naravnega govorca. Na uspešnost učenja tujega jezika vpliva še veliko drugih dejavnikov, vendar v manjši meri kot izpostavljenost in začetna starost učenja. Ti dejavniki so: odnos staršev do tujega jezika, odnos in uporaba tujega jezika učiteljev, motivacija za učenje tujega jezika, čustveni in socialni dejavniki … Evropska unija že kar nekaj časa spodbuja zgodnje učenje vsaj dveh tujih jezikov, saj je vpliv globalizacije več kot očiten – tako v realnem svetu (mobilizacija med državami) kot tudi v virtualnem (uporaba interneta). V večini evropskih državah se kot tuji jezik učijo angleščino, ki naj bi bila najbolj razširjen tuji jezik v uporabi. V letih 2007–2010 je bila v Evropi izvedena obsežna raziskava o zgodnjem učenju jezikov ELLiE (Early Language Learning in Europe), s katero so pridobili dokaze za zgodnje uvajanje tujega jezika in katere rezultati so bili tako teoretična kot tudi praktična podlaga za evropske države. V Sloveniji je bila o podobni temi narejena raziskava v šolskem letu 2008/09 ob začetku uvajanja tujega jezika v prvo triletje (Juriševič, 2009). Ker je od tega preteklo že več kot deset let in ker je tuji jezik že peto leto obvezen predmet od 2. razreda naprej, smo se odločili raziskati, ali je v tem času v stališčih učencev do učenja tujega jezika prišlo do sprememb. Zanimalo nas je mnenje učencev in učenk o všečnosti ter težavnosti pouka angleščine, katere učne metode in sredstva so jim bližje, katere teme iz učnega načrta so jim najbolj všeč, katere jezikovne spretnosti/zmožnosti najraje utrjujejo ter katerim dejavnostim v angleščini in v kolikšni meri so izpostavljeni zunaj pouka. Raziskava je bila kvantitativna in vanjo je bilo vključenih 130 učencev in učenk drugega razreda. Uporabili smo anketni vprašalnik. Rezultati so pokazali, da je večini učencem pouk angleščine všeč in se jim le občasno zdi težek. Kot najljubše dejavnosti oz. aktivnosti so učenci izbrali pesmi, ples, razne igre in igre z gibanjem. Učenci imajo najraje dejavnosti, pri katerih razvijajo slušne spretnosti/zmožnosti. Večina učencev je pogosto oz. včasih izpostavljena angleščini zunaj pouka oz. doma. Rezultati raziskave nudijo vpogled v stanje učenja oz. poučevanja angleščine v drugem razredu in v stališča učencev ter učenk o samem pouku angleščine. Magistrsko delo je lahko tudi v pomoč učiteljem in učiteljicam pri nadaljnjem načrtovanju pouka v prvem triletju osnovne šole.

Ključne besede

poučevanje angleščine;drugi razred;metode in oblike dela;stališča učencev;zgodnje učenje angleščine;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Mavrič]
UDK: 811.111:373.3(043.2)
COBISS: 79522563 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 166
Št. prenosov: 12
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Second grade student's viewpoints on learning English as a foreign langugage
Sekundarni povzetek: There are many studies on early language learning confirming that exposure to language is a reliable factor for language learning effectiveness. However, the starting age is an important factor for predicting oral performance because the studies show that the students who started learning a foreign language at an early age were closer to the language level of a native speaker than student who started to learn a foreign language later in life. Nevertheless, there are many different factors influencing foreign language learning, e.g., parents’ viewpoints on foreign language, teacher’s usage of the language, motivation for learning, student as an individual … For some time now, the European Union is encouraging learning at least two foreign languages from an early age on. The impact of globalisation can be seen everywhere, in the digital world as well as in the “real” world, so the need for communicating in different languages is increasing. English as a foreign language is learnt in most of the European countries, as one of the global languages. One of the relevant studies on early language learning in Europe ELLiE (Early Language Learning in Europe) was carried out in the years 2007–2010. Its results were the theoretical and practical background for the European countries to start with early language learning. In Slovenia, there was a similar research done in 2008/09 about introducing the second language in the early years of primary school. Since this study was conducted more than ten years ago and English has been an obligatory subject in primary school for five years now, we decided to do research on any changes in students’ viewpoints on learning English. The aim of this research was to investigate students’ viewpoints on English lessons; how much they like English lessons and if they find them difficult or not, which didactic materials, methods and topics they prefer, developing which language skills they enjoy the most, as well as how much and through which activities they are exposed to English outside the school, i.e. at home. For the purpose of this study, we used an anonymous questionnaire, which was completed by 130 students in second grade. The results showed us that most of the students like English lessons and they find them hard only sometimes. Their favourite activities were singing, dancing and different games (games with movements, too). The students chose developing listening skills as their favourite language skill activity. Most of the students are often or sometimes exposed to English at home. The results of this research offer insight into teaching and learning English. Its findings can help teachers with organising and preparing English lessons in the early years of primary school.
Sekundarne ključne besede: English language;primary education;angleščina;osnovnošolski pouk;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Poučevanje na razredni stopnji z angleščino
Strani: VII, 47, III str.
ID: 13469378