Secondary abstract: |
Namen tega diplomskega dela je narediti analizo in strategijo komuniciranja na primeru neprofitne študentske organizacije »Board of European Students of Technology«. Predstavili bomo celoten proces analize in izdelave strategije komuniciranja ter definirali teoretično ozadje, ki je potrebno za ta proces. Strateški pristop do komuniciranja pogosto manjka v organizacijah, ki jih vodijo študentje - še posebej, če gre za prostovoljno delo.
“BEST” je prostovoljno, nepolitično, neprofitno in nereprezentativno mednarodno združenje evropskih študentov tehnologije, ki je bilo ustanovljeno leta 1989. Trenutno šteje približno 4000 članov, ki se nahajajo v 32 državah in 95 lokalnih “BEST” skupin. “BEST” je tudi organizacija, ki je zaradi amaterskega pristopa do odnosov z javnostmi, prišla do težav in stagnacije števila uporabnikov njihovih storitvah. Zato je pomembno, da se “strokovnjaki” takih organizacij naučijo in obdajo z znanjem in spretnostmi, ki so jih strokovni komunikologi pridobili v preteklem stoletju. Z analizo organizacije, njene situacije in javnosti, lahko naredimo strateški načrt za njena komunikacijska prizadevanja, ki bodo zagotovila doslednost vseh sporočil in zagotovila, da je delo organizacije na področju odnosov z javnostmi vedno v skladu z njeno vizijo in misijo.
Za preučevanje področja je potrebno definirati pojme, kot so strateško komuniciranje, odnosi z javnostmi, javnosti in podobno. V teoretičnem delu naloge bomo definirali strateško komuniciranj kot namerno komunikacijo, ki jo izvaja organizacija in ki ima namen, načrt, je vedno utemeljena na raziskavah ter je predmet morebitnega vrednotenja. Bistveno je razumevanje situacije, v kateri se nahaja organizacija, saj brez ustrezne identifikacije težav organizacije, v bistvu gradimo hišo s slabimi temelji. Če bi se želeli lotiti ustrezne analize nekatere organizacije, je najprej treba preučiti tri glavne vidike, in sicer njeno notranje okolje, kako jo zaznava javnost in njeno zunanje okolje. Na koncu moramo vedeti, kaj sploh je javnost in kako ugotoviti, katere so ključne.
Značilnosti javnosti so, da so to prepoznavne skupine posameznikov, homogene v smislu, da imajo njeni člani skupne lastnosti in interese, ki so pomembni za uspeh vaše organizacije, hkrati pa so dovolj velike, da so pomembne in dovolj dosegljive, da se lahko komunicira z njimi.
Nato nam preostane le še praktični del. Analizo bomo utemeljili na analizi informacij, ki smo jih pridobil med delom v organizaciji v preteklem letu na način, ki smo ga definirali v teoretičnem delu. Potem bomo izdelali komunikacijsko strategijo, utemeljeno na prej omenjeni analizi. Cilje smo postavili na način, ki smo se ga naučil med fazo raziskovanja, nato pa smo opredelili ukrepe na podlagi znanja o delovnih metodah v organizaciji. |