Dejan Pukšič (Author), Melita Zemljak Jontes (Author), Marjan Krašna (Author)

Abstract

Today's smart phones are versatile multimedia devices. Their processing power is incredible compared to decades-old personal computers (PCs), and the time is right to use them in education. The touch screen has provided a haptic user interface that cannot be considered as merely another mouse. The design of m-learning materials therefore needs to follow a special set of rules to maximize the efficiency of constraints posed by the devices and the user interface. In the article the design considerations are presented in the context of a practical application for using mobile devices in language learning with the application BlaBla[sup TM].

Keywords

m-learning;design;mobile assisted language learning;haptic user interface;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UM FF - Faculty of Arts
UDC: 37.091.64:37.018.43:004.5:811.163.6'243
COBISS: 283188736 Link will open in a new window
ISSN: 1855-4431
Parent publication: Revija za elementarno izobraževanje
Views: 1130
Downloads: 148
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Načrtovanje gradiv za mobilno učenje jezikov
Secondary abstract: Današnji pametni telefoni so postali vsestranske multimedijske naprave. Njihova računska moč je veliko večja od računske moči računalnikov izpred desetletja in tako je sedaj nastopil ustrezni trenutek za uporabo mobilnih naprav v izobraževanju. Tipni uporabniški vmesnik, uporabljen na občutljivih zaslonih, ni le druga oblika računalniške miške. Načrtovanje mobilnih učnih gradiv mora slediti posebnim pravilom za izboljšanje učinkovitosti omejitev prenosnih naprav (tudi pametnih telefonov) na področju aparaturne opreme in uporabniškega vmesnika. V članku predstavljamo vse dileme načrtovanja mobilnih učnih gradiv na praktičnem primeru aplikacije BlaBla[naTM], ki je namenjena za uporabo mobilnih naprav pri učenju jezika.
Secondary keywords: mobilno učenje;tuji jeziki;informacijska tehnologija;mobilna tehnologija;pametni telefoni;ne zaključna dela;Mobilni komunikacijski sistemi v vzgoji in izobraževanju;Jeziki;Učenje;Učila in učni pripomočki;Mobilne aplikacije;Pametni telefoni;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Article
Pages: str. 121-142
Volume: ǂLetn. ǂ8
Issue: ǂšt. ǂ4
Chronology: dec. 2015
ID: 10865479