raziskava pri študentih
Nina Mohar (Author), Sara Tement (Mentor)

Abstract

Ena od posledic današnjega (pre)hitrega tempa življenja je tudi izgorelost. O izgorelosti med zaposlenimi je na voljo kar veliko literature, nas pa v tej magistrskem delu zanima, kako je z izgorelostjo pri študentih. Želeli smo raziskati, ali nekatere značilnosti študija (povprečna študijska ocena, letnik študija, študentsko delo) in specifične osebnostne značilnosti (perfekcionizem, ekstravertnost, nevroticizem, ruminacija, refleksija) napovedujejo izgorelost pri študentih, hkrati pa raziskati tudi, ali izgorelost pri študentih napoveduje težave s pozornostjo (slabšo pozornost, več kognitivnih spodrsljajev). Vzorec naše raziskave zajema 221 študentov iz različnih slovenskih fakultet, od česar je 83,7 % žensk. Udeleženci so stari od 18 do 27 let. Zastavljene hipoteze smo preverili z regresijsko analizo. Rezultati naše študije pokažejo, da preučevane značilnosti študija ne napovedo izgorelosti pri študentih statistično pomembno, nasprotno pa osebnostne značilnosti nevroticizem, perfekcionizem in ekstravertnost, statistično pomembno napovedujejo izgorelost pri študentih. Ugotovili smo tudi, da izgorelost pri študentih napoveduje slabšo pozornost in večje število kognitivnih spodrsljajev. Naša raziskava ima kljub nekaterim pomanjkljivostim veliko aplikativno vrednost, saj lahko služi kot teoretična podlaga za nadaljnje študije, hkrati pa tudi kot osnova za načrtovanje intervencij preventive in kurative izgorelosti pri študentih ter preventive izgorelosti pri zaposlenih.

Keywords

magistrska dela;izgorelost;študentje;osebnostne značilnosti;težave s pozornostjo;značilnosti študija;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FF - Faculty of Arts
Publisher: [N. Mohar]
UDC: 378:159.944.4(043.2)
COBISS: 23576840 Link will open in a new window
Views: 1039
Downloads: 319
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Personality traits, attentional difficulties and burnout
Secondary abstract: One of the consequences of today's (too) rapid way of life is burnout. There is quite a lot of literature on burnout among employees, but in this master's thesis we focus on burnout among the population of students. With our study we wanted to examine whether some study characteristics (average study grade, year of study, student work) and specific personality traits (perfectionism, extraversion, neuroticism, rumination, reflection) predict burnout among students. We also wanted to find out if burnout among students predicts attentional difficulties (lower concentration, more cognitive errors). Our research includes 221 students (83,7 % female). The participants are from various Slovene faculties, ages between 18 and 27 years. We tested our hypothesis with regression analysis. The results show that included study characteristics are not statistically significant predictor of student burnout, on the contrary, personality traits neuroticism, perfectionism and extraversion are statistically significant predictors of burnout among students. One of our findings is also that burnout among students predicts lower concentration and a greater number of cognitive errors. Despite some limitations, our study has a great application value. It can be used as theoretical basis for further studies, as well as the basis for planning preventive and curative burnout interventions in students, and the prevention of burnout among employees.
Secondary keywords: master theses;burnout;students;personality traits;attentional difficulties;study characteristics;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Pages: III, 79 f.
ID: 10884322