report from the field
Maja Pivec (Author)

Abstract

Virtual worlds represent a powerful media for instruction, offering a wide scope of tools for social interaction and innovation in learning that encourages student participation. Supported by the AVATAR course, teachers were able to productively create teaching and learning environments that support the needs of learners of diverse linguistic, cultural and economic backgrounds, all within a safe virtual environment. This paper outlines the AVATAR course structure, delivery, experiences, and post course reflections on teaching within a 3D virtual world.

Keywords

izobraževanje;visokošolski študij;elektronsko izobraževanje;učinkovitost;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UM FOV - Faculty of Organizational Sciences
Publisher: Moderna organizacija
UDC: 378.147.018.43:004
COBISS: 262330880 Link will open in a new window
ISSN: 1318-5454
Parent publication: Organizacija
Views: 656
Downloads: 119
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Uporaba 3D virtualnih okolij za učenje
Secondary abstract: Virtualni svetovi so interaktivni medij z velikim potencijalom za pouk, ki ponuja širok obseg orodij za vzpodbujanje socialnih interakcij. Z inovativnimi pristopi k učenju motivirajo aktivno sodelovanje študentov. S pomočjo projekta AVATAR in ponujenega dodatnega izobraževanja, so bili učitelji sposobni ustvariti produktivno učno okolje in izvesti učne vsebine iz različnih področij v varnem virtualnem okolju. V članku je opisana struktura in izvedba AVATAR izobraževalnih modulov, ter podane izkušnje in razmišljanja učiteljev o poučevanju v 3D virtualnem svetu.
Secondary keywords: izobraževanje;visokošolski študij;elektronsko izobraževanje;učinkovitost;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Scientific work
Pages: str. 125-130
Volume: ǂLetn. ǂ 45
Issue: ǂšt. ǂ3
Chronology: maj-jun. 2012
DOI: 10.2478/v10051-012-0013-5
ID: 10900273