Andrej Štrukelj (Author), Stanislav Škrabl (Author), Ksenija Štern (Author), Janko Logar (Author)

Abstract

Pred pričetkom gradnje mostu preko reke Drave na avtocestni povezavi Slivnica - Pesnica je bil v okviru geotehničnih preiskav izveden tudi statični obremenilni preizkus pilota v območju ene od podpor. Na osnovi izmerjenih rezultatov je bil poleg statične nosilnosti pilota določen tudi delež obremenitve, ki se prenese na temeljna tla preko plašča pilota. Podlaga za določitev tega razmerja je bilo poznavanje spreminjanja osne sile vzdolž osi pilota, ki je bila ocenjena na podlagi izmerjenih osnih specifičnih deformacij. Merska mesta za meritve specifičnih deformacij so bila razporejena na enakomernih razdaljah enega metra po celotni dolžini pilota. V ta namen je bil v beton pilota vgrajen jekleni merilni kanal, v katerega notranjosti so bili nameščeni merilni lističi. Zunanja površina omenjenega kanala, ki je poleg podlage za merilne lističe predstavljal tudi zaščito merskih mest pred morebitnimi poškodbami med betoniranjem, pa je bila obdelana tako, da je bila zagotovljena dobra sprijemljivost z betonom. Specifične deformacije so bile izmerjene v vseh merskih točkah za vse faze obremenjevanja. Na osnovi merskih rezultatov ocenjeni odpor plašča pilota je bil nepričakovano velik, zato je bilo obnašanje pilota in zemljine med obremenilnim preizkusom modelirano tudi z osno simetričnim in tridimenzionalnim modelom. Primerjava izmerjenih in računskih rezultatov je pokazala zelo dobro ujemanje. Osnovna ideja za izvedbo statičnega obremenilnega preizkusa pilota je bila povzeta po [1]. V splošnem obstajata dve metodi obremenjevanja testnega pilota. Prva predstavlja obremenitev z balastom, ki s svojo maso preko posebne jeklene konstrukcije obremenjuje pilot. Zaradi velikih stroškov transporta in tehničnih težav, povezanih z manipulacijo balastnega materiala, se je za primernejšo pokazala druga metoda, kjer je testni pilot zgrajen v sredini skupine nateznih oziroma sidrnih pilotov, ki so povezani s togo pilotno blazino. Obremenitev testnega pilota pa se izvaja s hidravličnimi prešami, ki so nameščene med testni pilot in pilotno blazino. Sistem nateznih pilotov in pilotne blazine je bil v opisanem primeru izveden tako, da je predstavljal že eno od podpor bodočega mostu, kar je predstavljalo dodatno racionalizacijo in zmanjšanje stroškov izvedenega obremenilnega preizkusa.

Keywords

gradbeništvo;mostovi;geomehanika;odpor plašča pilota;obremenilni preizkus;meritve specifičnih deformacij;uporaba elastoplastičnega modela zemljine;metoda končnih elementov;civil engineering;bridges;soil mechanics;pile shaft resistance;loading test;strain measurements;elastoplastic soil modelling;finite element method;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UM FGPA - Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture
UDC: 624.154
COBISS: 10115350 Link will open in a new window
ISSN: 1854-0171
Parent publication: Acta geotechnica Slovenica
Views: 905
Downloads: 49
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Ocena odpora plašča pilota na osnovi med obremenilnim preizkusom izmerjenih osnih specifičnih deformacij
Secondary abstract: Near Maribor, a new bridge over the Drava river is being under construction. Before the main works actually started, static and dynamic loading tests of piles were performed. The goal of the static loading test was to determine the bearing capacitiy of the test pile. It was also interesting to determine the share of the axial load distributed on the shaft and pile toe. In order to measure the distribution of the axial force along the pile, a specially made steel canal was built in the pile before concreting. Inside this canal the strain gauges were distributed evenly at the distance of one meter. The strains were measured for each loading phase in all measuring points. The distribution of the axial force was assessed from the obtained results and based on the distribution of the axial force the shaft resistance could be determined. The unexpectedly high bearing capacity of the pile shaft made the obtained results highly interesting. In this paper, measuring methods and measuring results are discused. Behaviour of the pile and the soil during the loading test were also modelled by axial symmetric and three dimensional models. The calculated and measured results show a very good agreement.
Secondary keywords: gradbeništvo;mostovi;geomehanika;odpor plašča pilota;obremenilni preizkus;meritve specifičnih deformacij;uporaba elastoplastičnega modela zemljine;metoda končnih elementov;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Scientific work
Pages: str. 12-23
Volume: ǂLetn. ǂ2
Issue: ǂšt. ǂ2
Chronology: 2005
ID: 10934667