Povzetek

A standard dynamic loading test of the pile was performed on the highway section Slivnica - Hajdina near Maribor, Slovenia. Parallel to standard testing procedures the new monitoring technology based on specially developed strain sensors installed inside the pile body along the pile axis was introduced. On the basis of the measured results the normal strains along the pile axis were measured. Taking into consideration the elastic modulus of the concrete the normal stresses in the axial direction of the pile were also calculated and afterwards the shear stresses along the pile shaft have been estimated as well as the normal stresses below the pile toe. The estimation was made by considering a constant value for the pile diameter. The measured results were also compared with the computer simulation of the pile and the soil behaviour during all the successive test phases. The strain measurements inside the pile body during the standard dynamic loading test in present case did not have the purpose of developing an alternative method of pile loading tests. The presented monitoring technology proved itself as a very accurate and consistent. It gave in the first place the possibility of a closer look at the strains and stresses of the most unapproachable parts of different types of concrete structure elements especially piles and other types of deep foundations.

Ključne besede

piles;deep foundations;dynamic loading test;strain measurement technologies;elasto-plastic modelling;finite-element method;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
UDK: 624.131
COBISS: 13341974 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1854-0171
Matična publikacija: Acta geotechnica Slovenica
Št. ogledov: 745
Št. prenosov: 60
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Napoved obnašanja pilota med dinamičnim obremenilnim testom z uporabo tehnologije vgrajenih senzorjev deformacij
Sekundarni povzetek: Na avtocestni povezavi Slivnica – Hajdina v bližini Maribora je bil na testnem pilotu izveden standardni dinamični obremenilni preizkus. Poleg ustaljenega postopka izvedbe preiskave je bila dodatno testirana na novo razvita tehnologija monitoringa namenjena spremljanju deformacij znotraj težko dostopnih betonskih konstrukcijskih elementov, še posebej pilotov in drugih vrst globokih temeljev. V testni pilot je bilo zato dodatno vgrajenih devet posebej izdelanih senzorjev za meritve specifičnih deformacij, ki so bili razporejeni na enakomernih razdaljah dveh metrov vzdolž osi pilota. Z omenjenimi senzorji smo v testnem pilotu spremljali deformacijsko stanje v betonu pilota med samim preizkusom ter na osnovi izmerjenih rezultatov ocenili normalne napetosti vzdolž osi pilota in trenje vzdolž plašča pilota ter normalne napetosti pod nogo pilota. Med preizkusom je bilo izvedenih sedem udarcev s prostopadno utežjo določene mase, pri čemer je bila utež spuščena z različnih višin. Pri vsakem od sedmih obtežnih primerov so bile med drugim izmerjene tudi specifične deformacije vzdolž celotne osi pilota povzročene s primarnim udarcem uteži ob pilot ter po odbojih uteži še s sekundarnim in terciarnim udarcem. Za vsakega od naštetih dogodkov so bile poiskane maksimalne vrednosti za vsa merilna mesta. Prav tako pa so bile po umiritvi sistema izvrednotene preostale oziroma trajne vrednosti specifičnih deformacij, ki so bile po prvem obtežnem primeru največje, pri ostalih šestih pa so bile bistveno manjše. Krivulje, ki povezujejo omenjene skupine maksimalnih vrednosti kažejo pričakovani trend upadanja vrednosti v smeri od vrha pilota proti nogi. Iz izmerjenih vrednosti so bile izvrednotene tudi največje vrednosti nateznih specifičnih deformacij, ki so posledica prehoda valovne fronte mimo posameznega senzorja. Ob upoštevanju elasticitetnega modula betona so bile izvrednotene normalne napetosti v betonu pilota vzdolž njegove osi. Na osnovi sprememb rezultante normalnih napetosti na območju med posameznimi merskimi mesti vzdolž pilota pa je bil ocenjen tudi potek rezultante strižnih napetosti oziroma specifičnega trenja ob plašču pilota. Ocena je bila narejena ob predpostavki konstantne debeline pilota. Rezultate meritev smo primerjali tudi z računalniško simulacijo napetostnega in deformacijskega stanja v pilotu in tleh, zato je bila neposredno ob pilotu izvedena tudi vrtina, ki je omogočila natančno klasifikacijo posameznih slojev zemljine in določitev njihovih mehanskih lastnosti.
Sekundarne ključne besede: piloti;globoko temeljenje;dinamični obremenilni preizkus;tehnologija meritev deformacij;elasto-plastični model zemljine;metoda končnih elementov;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 64-77
Letnik: ǂVol. ǂ6
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 2009
ID: 10939765