Secondary abstract: |
Projektno učenje je učna metoda, pri kateri učenci/dijaki pridobijo znanje in veščine skozi projektno delo, ki traja dlje časa, ima aktualno tematiko, ki se ukvarja z realnimi kompleksnimi problemi. Ta metoda je vedno bolj popularna, vendar težka za razumeti, kar posledično pomeni, da jo je tudi težko vpeljati v šole. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kako slovenski učitelji kemije razumejo projektno učenje (ang. project-based learning) in kako ga uporabljajo pri pouku kemije ali izbirnih predmetov, ki vsebujejo kemijsko snov. Do želenih odgovorov smo prišli s pomočjo vprašalnika, ki smo ga sestavili na spletni strani Google obrazci in ga posredovali učiteljem kemije v vseh osnovnih šolah in gimnazijah. Pridobili smo 130 odgovorov, od katerih je bilo 95 osnovnošolskih učiteljev in 35 gimnazijskih učiteljev. Pridobljeni rezultati kažejo slabo razumevanje projektnega učenja. Veliko učiteljev je prepričanih, da uporabljajo projektno učenje pri svojem pouku, vendar rezultati kažejo, da v praksi ni tako. Pogosto učitelji uporabljajo le dele projektnega učenja, saj ne razumejo vsega v celoti in le-tega popolnoma ne implementirajo. Projektno učenje pogosto zamenjujejo s problemskim učenjem, kar pri učiteljih povzroča zmedo. Učitelji verjamejo, da zaradi obsežnega učnega načrta in premalo časa v slovenskih šolah ni mogoče izvesti projektnega učenja v celoti. |