| Secondary abstract: |
Namen te raziskave je preučiti vlogo didaktičnih sredstev pri učenju in poučevanju množenja in deljenja v drugem razredu osnovne šole na Kosovu. Na Kosovu veliko učiteljev še vedno uporablja tradicionalno metodo poučevanja matematike, kar pomeni, brez uporabe didaktičnih sredstev, ampak le knjige, zvezke, mize in krede. Če bi učitelji med poučevanjem matematike uporabljali različna manipulativna orodja, bi to otrokom pomagalo do boljšega in lažjega razumevanja. Uporaba didaktičnih sredstev pozitivno vpliva tudi na motivacijo učencev med poučevanjem in učenjem matematike. Zaradi konkretne narave ponazoril so le-ta še posebej primerna v vrtcih in nižjih razredih osnovne šole. Namen naše raziskave je raziskati vpliv učnega pristopa na razumevanje množenja in delitve učencev: primerjali smo dva različna pristopa: tradicionalnega, ki se uporablja v večini kosovskih osnovnih šol in pristop poučevanja in učenja z uporabo didaktičnih sredstev. Raziskava je bila izvedena v izbrani osnovni šoli, vključena sta bila dva oddelka drugega razreda. Prvi oddelke je predstavljal kontrolno skupino, drugi pa eksperimentalno skupino. Pri delu z učenci so bila v eksperimentalni skupini uporabljana didaktična sredstva, pri kontrolni skupini pa le šolski učbeniki. Podatki so bili pridobljeni iz testov znanja za množenje in deljenje, ki so bili ivedeni pred in po eksperimentu. Poleg tega so bili podatki pridobljeni tudi iz vprašalnika za kosovske učitelje drugega razreda osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da uporaba didaktičnih sredstev pozitivno vpliva na dosežke učencev pri reševanju nalog množenja in deljenja. Na osnovi analize vprašalnikov, razdeljenih učiteljem, ugotovljamo, da lokacija prebivališče ne vpliva na to, v kolikšni meri učitelji uporabljajo didaktična sredstva, po drugi strani pa starost učiteljev vpliva na njihovo uporabo med poučevanjem množenja in deljenja v drugem razredu - mlajši učitelji ponavadi uporabljajo več didaktičnih sredstev kot starejši učitelji. |