Gregor Torkar (Author)

Abstract

Pandemija COVID-19 ni samo velik zdravstveni, ampak tudi družbeni in gospodarski izziv, zato bi morali kot posamezniki in družba poskrbeti za osnovno naravoslovno pismenost (npr. poznavanje delovanja in reprodukcije virusa v celici gostitelja), razumeti bi morali številke (npr. v spomladanskem valu pandemije je imel osemdesetletnik s COVID-19 petstokrat večjo verjetnost za smrtni izid bolezni kot dvajsetletnik s COVID-19) in poznati zgodovino nalezljivih bolezni (npr. da so pandemije v zgodovini povzročile več smrti kot vojne; da so nevarni izbruhi bolezni koronavirusov v kitajskih provincah vrstijo že več kot dvajset let). Trdim, da je predvsem naša zgodovinska naravoslovna pismenost pomanjkljiva ali neobstoječa, zato se ne znamo resno spoprijemati z eno največjih globalnih kriz v zadnjem stoletju. Menim, da se o preteklih pandemijah, njihovih vzrokih in posledicah v šoli in medijih sliši občutno premalo.

Keywords

epidemije;pandemije;nalezljive bolezni;zgodovinski pregledi;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.04 - Professional Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
UDC: 616.9(091)
COBISS: 55638275 Link will open in a new window
ISSN: 1318-9670
Views: 195
Downloads: 22
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary keywords: health;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Article
Pages: str. 14-15
Volume: ǂLetn. ǂ25
Issue: ǂšt. ǂ2
Chronology: zima 2021
ID: 12660873
Recommended works:
, no subtitle data available
, drugo učno gradivo
, no subtitle data available
, no subtitle data available