diplomsko delo
Abstract
V diplomskem delu z naslovom Krajinske aktivnosti v vrtcu sem v teoretičnem delu predstavila izbrane značilnosti krajinske umetnosti (angl. Land art) na splošno, njene začetnike in umetnike, ki so v sozvočju z njenimi cilji delovali na Slovenskem. V nadaljevanju sem se osredotočila na značilnosti tovrstnega oblikovanja v predšolskem obdobju in predstavila likovna področja, ki jih povezujemo s krajinsko umetnostjo (kiparstvo, prostorsko oblikovanje). Posebno pozornost sem namenila ustvarjanju z naravnimi materiali v avtentičnem, tj. naravnem okolju, ki je v predšolskem obdobju pogosto prisotno, a mu običajno umanjkajo znanja in zavedanje, ki ga krajinska umetnost zavestno razvija. Vse skupaj sem torej povezala s področjem umetnosti v predšolskem obdobju in posebej naglasila vlogo odraslega pri tem, ki jo poudarja tudi Kurikulum za vrtce.
Empirični del je razdeljen na dva dela. V prvem sem izvedla akcijsko raziskavo, ob kateri sem opazovala odzive otrok pri različnih vrstah ustvarjanja z naravnimi materiali. V drugem delu pa sem s pomočjo anketnega vprašalnika dobila vpogled v poznavanje krajinske umetnosti med strokovnimi delavkami. Med drugim sem pridobila tudi njihovo mnenje in ideje za koriščenje in dopolnitev kiparske poti, ki smo jo tekom akcijske raziskave ustvarili z otroki.
Rezultati raziskave so pokazali, da strokovne delavke poznajo izraz krajinska umetnost, vendar se dejavnosti v povezavi z ustvarjanjem ne lotijo načrtovano, predvsem pa ob tem ne zasledujejo ciljev in strategij, značilnih za krajinsko umetnost.
Rezultati akcijske raziskave so pokazali izjemne odzive otrok, ki so z navdušenjem ustvarjali v naravi in se mu popolnoma prepustili. Odziv otrok na raziskovanje okolice in različnih materialov je bil neverjeten. Posledično so nastale odlične instalacije.
Keywords
krajinska umetnost;predšolski otroci;predšolski strokovni kader;naravni materiali;okoljska vzgoja;naravoslovje v vrtcu;avtentično okolje;naravna pokrajina;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2022 |
Typology: |
2.11 - Undergraduate Thesis |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
[Š. Obreza] |
UDC: |
373.2:911.52(043.2) |
COBISS: |
95976707
|
Views: |
133 |
Downloads: |
9 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Landscape activities in kindergarten |
Secondary abstract: |
In the diploma work entitled “Landscape activities in kindergarten”, in the theoretical part I presented Land art in general, the beginners of Land art and artists who have worked in Slovenia.
I showed art techniques that connect with landscape art (sculpture, spatial design and creation with natural materials in an authentic environment). I connected it all with the field of art and the role of an adult in the Kindergarten Curriculum.
In the empirical part, I observed children’s responses to creating with natural materials through action research. With the survey questionnaire, I gained insight into the knowledge of landscape art between kindergarten teachers and their options and ideas for improving the sculptural path we created with the children.
The results of the research showed that the kindergarten teachers are familiar with the term landscape art, but do not engage in activities related to creation as planned. Those ideas for improving the sculptural path were very reserved and did not offer me answers that are more tangible.
The results of the action research showed exceptional responses from children who enthusiastically created in nature. The response of the children to exploring the surroundings and the materials were amazing. As a result, excellent installations were created. |
Secondary keywords: |
Predšolska vzgoja;Otroci in okolje;Krajina;Univerzitetna in visokošolska dela; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Bachelor thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja |
Pages: |
V, 62 str. |
ID: |
14426175 |