magistrsko delo
Abstract
V magistrskem delu obravnavamo učenje in poučevanje besedišča v angleščini na zgodnji stopnji, natančneje v prvem razredu devetletne osnovne šole. Predstavljene
so značilnosti učenja tujega jezika v otroštvu s poudarkom na učenju besedišča. Učenje tujih jezikov v otroštvu v optimalnih okoliščinah poteka na podoben način kot
usvajanje materinščine, zato si je smiselno prizadevati za to, da s pripravo ustreznih okoliščin učencem omogočimo usvajanje (tj. nezavedno učenje) tujega jezika. Temu
primerno mora učitelj izbirati ne le pristope k poučevanju, temveč tudi same aktivnosti znotraj pouka, ob tem pa imeti ves čas v mislih tudi razvojno stopnjo učencev.
Poudarek je na slušnem razumevanju in govornem sporočanju, ki ju razvijamo z dejavnostmi, prilagojenimi starosti učencev, tj. prek pravljic, pesmic, izštevank in
različnih jezikovnih iger, ki spodbujajo učence k aktivnemu sodelovanju ter se v veliki meri prepletajo tudi z gibalnimi aktivnostmi. Predvsem pri mlajših učencih je potreba
po gibanju zelo velika, kar lahko učitelj upošteva pri načrtovanju pouka. V empiričnem delu predstavimo kvalitativno raziskavo, s katero smo raziskali, kako
poteka razvijanje besedišča v angleščini v prvem razredu slovenskih osnovnih šol. 16 učiteljicam, ki poučujejo angleščino v prvem razredu v različnih delih Slovenije, smo v polstrukturiranem intervjuju zastavili vnaprej pripravljena vprašanja. Zanimalo nas je, katerih metod in oblik dela se pri poučevanju besedišča poslužujejo učiteljice, na kakšen način uvajajo in razvijajo besedišče in katere didaktične pripomočke pri tem uporabljajo. Želeli smo ugotoviti tudi, kakšno vlogo pripisujejo utrjevanju besedišča, na kakšen način z učenci besedišče utrjujejo ter kako znanje besedišča preverjajo. Ugotovili smo, da sodelujoče učiteljice k poučevanju angleščine v prvem razredu pristopajo na različne načine, pri čemer pa vse upoštevajo načela poučevanja tujega jezika pri mlajših učencih, ki jih za poučevanje na podlagi raziskav priporočajo strokovnjaki s področja poučevanja in so predstavljena v teoretičnih izhodiščih pričujočega dela. Učenci sodelujočih učiteljic so deležni kvalitetnega in starosti primernega pouka tujega jezika, ki bo pozitivno vplival tudi na njihov nadaljnji odnos do učenja tujega jezika. Poleg zaključkov in rezultatov raziskave na koncu
magistrskega dela navajamo tudi primere dejavnosti, ki so po oceni učiteljev primerne in učinkovite za razvijanje besedišča v angleščini pri prvošolcih.
Keywords
dejavnosti;razvijanje besedišča;utrjevanje besedišča;zgodnje poučevanje tujega jezika;poučevanje angleščine;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2022 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
[A. Movrin] |
UDC: |
811.111:373.3(043.2) |
COBISS: |
105462019
|
Views: |
0 |
Downloads: |
0 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
English vocabulary development of first graders |
Secondary abstract: |
Our master's thesis discusses the teaching of English as a foreign language to young learners, precisely to first grade students of Slovenian nine-year elementary school. The characteristics of foreign language learning in very young learners are presented, with an emphasis on vocabulary development. As (very) young learners learn a foreign
language very similarly to learning their mother tongue, it is reasonable to enable them to acquire (i.e. subconsciously learn) the language by preparing an appropriate learning environment. The teacher has to choose appropriate teaching approaches as well as appropriate classroom activities, keeping in mind the level of the learners' development. The emphasis in teaching very young learners is on listening
comprehension and oral production, which are developed through age-appropriate activities, such as fairy tales, songs, chants and different language games, which
encourage learners to participate actively in class. Teachers should plan a lot of physical activities to include in the lessons as well, since the need for movement is
very high in young learners. The empirical part presents a qualitative research with which we investigated how
English vocabulary is being developed in 1st grade of Slovenian elementary schools. In a semi-structured interview, 16 teachers who teach English in 1st grade in different parts of Slovenia were asked pre-prepared questions. We were interested in the methods and forms of teaching teachers use in developing vocabulary, in the ways
they present and develop vocabulary, and in didactic materials they use for that purpose. We also wanted to find out how important they find vocabulary consolidation,
in what way they consolidate it with young learners and how they assess their vocabulary knowledge. We found out that the teachers participating in our research, teach English to young learners in different ways, but all of them take into acount the principles of teaching a foreign language to young learners recomended by experts and presented in the theoretical background of this master's thesis. All learners of the participating teachers get quality and age-appropriate foreign language teaching which will have a positive impact on their future attitude to learning foreign languages. In addition, examples of activities that are appropriate and effective for vocabulary development in 1st graders according to participating teachers are presented. |
Secondary keywords: |
Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Angleščina;Učenci;Besedišče;Univerzitetna in visokošolska dela; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Master's thesis/paper |
Thesis comment: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Poučevanje na razredni stopnji z angleščino |
Pages: |
V, 114 str. |
ID: |
15097528 |