Abstract
V osemdesetih letih 20. stoletja se je po zatonu narodno-jezikovne obrambne in jezikoslovno normativne vloge gledališkega lektorja pojavila še danes prevladujoča poetično ustvarjalna vloga. Več ustvarjalnosti in svobode v izražanju na odru pomeni večjo možnost uporabe različnih zvrsti jezika. Prispevek obravnava socialne zvrsti govorjenega jezika sodobnih gledaliških predstav, pri čemer se opira na Toporišičevo opredelitev knjižnopogovornega in neknjižnega pogovornega jezika v Slovenski slovnici. Predmet raziskave so vzorci replik iz treh gledaliških predstav, premierno uprizorjenih v sezoni 2015/16, ki so bile v tem času najbolj obiskane: Faust (režiser Tomaž Pandur, SNG Drama Ljubljana), Čudežna terapija (režiserka Tijana Zinajić, MGL) in Butnskala (režiser Vito Taufer, SMG).
Keywords
slovenščina;socialne zvrsti;govorjeni jezik;jezikovnozvrstna analiza;splošnopogovorni jezik;odrski govor;sodobne gledališke predstave;Faust;Čudežna terapija;Butnskala;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2019 |
Typology: |
1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph |
Organization: |
UL FF - Faculty of Arts |
UDC: |
811.163.6:792 |
COBISS: |
44134403
|
Views: |
52 |
Downloads: |
26 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary abstract: |
In the 1980s, the language consultant's primary role in the theatre of implementing national language policy and formulating normative language gave way to the creative poetic role, which still predominates. Creative freedom and freedom of expression have increased the instances of using different linguistic varieties on stage. The article discusses social varieties of spoken Slovene, drawing on Toporišič's definition, in contemporary theatre. The research analyses passages of dialogue taken from the three of the most popular theatre performances premiered in central Slovene theatres in the season 2015/16: Faust (director Tomaž Pandur, Slovene National Theatre Drama Ljubljana), Čudežna terapija (Couple Therapy; Tijana Zinajić, Ljubljana City Theatre) and Butnskala (Bangrock; Vito Taufer, Slovene Youth Theatre). |
Secondary keywords: |
Slovenian;social varieties;spoken language;analysis of linguistic varieties;general colloquial language;stage speech;contemporary theatre; |
Pages: |
Str. 297-304 |
DOI: |
10.4312/Obdobja.38.297-304 |
ID: |
15891208 |