Povzetek

Od časov Župančičevega načrtnega oblikovanja odrskega govora v prvi polovici 20. stoletja in od izida Ruplovega Pravorečja (1946) se je jezikovna resničnost, zlasti zaradi velikih svetovnih družbenih sprememb, opazno predrugačila. Spremenile so se tudi gleda-liške prakse ter funkcija in oblika odrskega govora. Članek poskuša (s pomočjo rezultatov ankete) ugotoviti aktualnost pravorečja pri oblikovanju sodobne odrske zbornogovorne podobe.

Ključne besede

fonetika;zborna izreka;sodobne gledališke uprizoritve;lektor;odrski govor;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
UDK: 811.163.6'342.2:792
COBISS: 4820571 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 46
Št. prenosov: 24
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Since the time of Oton Župančič's systematic design of stage speech in the first half of the 20th century and the publishing of Mirko Rupel's Slovensko pravorečje (Slovene Ortho-epy, 1946), the linguistic reality, particularly because of radical global social changes, has been noticeably transformed. Theatre practices and the function and form of stage speech have also changed. The article seeks to determine (using the results of a survey) the current relevance of orthoepy in the creation of a contemporary stage standard-speech realization.
Sekundarne ključne besede: phonetics;standard pronunciation;contemporary theatre staging;language consultant;stage speech;
Strani: Str. 271-277
DOI: 10.4312/Obdobja.38.271-277
ID: 15891205