Abstract
 
Povod za nastanek dela Strokovno didaktične usmeritve za poučevanje matematike v prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom (v nadaljevanju PP NIS) je v letu 2022 potrjen učni načrt za matematiko za prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. K oblikovanju usmeritev nas je spodbudilo tudi dejstvo, da za učence in učitelje v tem programu primanjkuje didaktičnih gradiv. V podporo razvoju inkluzivne šole smo se odločili oblikovati strokovno didaktične usmeritve za poučevanje matematike v PP NIS. Učiteljem, ki poučujejo matematiko v tem programu, kot tudi ostalim učiteljem, ki se v procesu poučevanja srečujejo z učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju in tistimi, pri katerih je prisotno sopojavljanje več motenj in so vključeni v druge izobraževalne programe, želimo ponuditi specialno didaktične rešitve pri poučevanju matematičnih pojmov, strategij in spretnosti.  Strokovno didaktične usmeritve smo organizirali v dve razčlenjeni poglavji: specialno pedagoška zasnova pouka matematike v PP NIS in strokovno didaktična obravnava matematičnih vsebin po sklopih iz učnega načrta. Usmeritve poučevanja smo zasnovali na novejših specialno didaktičnih in didaktično matematičnih spoznanjih, ki v čim večji meri upoštevajo posebne potrebe učencev in opolnomočijo učitelje za kakovostno vnašanje sprememb v proces poučevanja. Kakovostno poučevanje matematike omogoča učitelju izvajanje individualizacije in diferenciacije, ki temeljita na posebnih potrebah učencev in identifikaciji predhodnih znanjih, ki so opredeljena v učnem načrtu, saj so posamezni pojmi in postopki sistematično nanizani od prvega razreda naprej. Enotno rabo matematičnih izrazov podpirajo opredelitve izrazov pred matematičnimi vsebinskimi sklopi, kot so opredeljeni v učnem načrtu.   Strokovno didaktične usmeritve učitelje spodbujajo k uvajanju  inovativnih rešitev in raznolikih prilagoditev v skladu s posebnimi potrebami učencev.
    Keywords
 
specialna didaktika;učni načrt;inkluzija;matematični pojmi;
    Data
 
    
        
            | Language: | Slovenian | 
        
        
            | Year of publishing: | 2022 | 
            
        
        
            | Typology: | 2.02 - Professional Monograph | 
            
        
            | Organization: | UL PEF - Faculty of Education | 
        
            | Publisher: | Pedagoška fakulteta | 
   
        
            | UDC: | 51 | 
   
        
        
            | COBISS: | 116121603   | 
        
        
        
            | ISBN: | 978-961-253-216-1 | 
  
        
            | Views: | 2007 | 
        
        
            | Downloads: | 503 | 
        
        
            | Average score: | 0 (0 votes) | 
        
            | Metadata: |                       | 
    
    
    Other data
 
    
        
        
        
        
        
            | Secondary keywords: | Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami;Matematika; | 
        
        
            | File type: | application/pdf | 
            
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Pages: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (III, 93 str.)) | 
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | DOI: | 978-961-253-216-1 | 
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: | 16316372 |