Marija Kavkler (Avtor), Tatjana Hodnik Čadež (Avtor), Jurij Selan (Grafični oblikovalec), Marko Kalan (Recenzent), Vida Manfreda Kolar (Recenzent), Darija Skubic (Lektor)

Povzetek

Povod za nastanek dela Strokovno didaktične usmeritve za poučevanje matematike v prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom (v nadaljevanju PP NIS) je v letu 2022 potrjen učni načrt za matematiko za prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. K oblikovanju usmeritev nas je spodbudilo tudi dejstvo, da za učence in učitelje v tem programu primanjkuje didaktičnih gradiv. V podporo razvoju inkluzivne šole smo se odločili oblikovati strokovno didaktične usmeritve za poučevanje matematike v PP NIS. Učiteljem, ki poučujejo matematiko v tem programu, kot tudi ostalim učiteljem, ki se v procesu poučevanja srečujejo z učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju in tistimi, pri katerih je prisotno sopojavljanje več motenj in so vključeni v druge izobraževalne programe, želimo ponuditi specialno didaktične rešitve pri poučevanju matematičnih pojmov, strategij in spretnosti. Strokovno didaktične usmeritve smo organizirali v dve razčlenjeni poglavji: specialno pedagoška zasnova pouka matematike v PP NIS in strokovno didaktična obravnava matematičnih vsebin po sklopih iz učnega načrta. Usmeritve poučevanja smo zasnovali na novejših specialno didaktičnih in didaktično matematičnih spoznanjih, ki v čim večji meri upoštevajo posebne potrebe učencev in opolnomočijo učitelje za kakovostno vnašanje sprememb v proces poučevanja. Kakovostno poučevanje matematike omogoča učitelju izvajanje individualizacije in diferenciacije, ki temeljita na posebnih potrebah učencev in identifikaciji predhodnih znanjih, ki so opredeljena v učnem načrtu, saj so posamezni pojmi in postopki sistematično nanizani od prvega razreda naprej. Enotno rabo matematičnih izrazov podpirajo opredelitve izrazov pred matematičnimi vsebinskimi sklopi, kot so opredeljeni v učnem načrtu. Strokovno didaktične usmeritve učitelje spodbujajo k uvajanju inovativnih rešitev in raznolikih prilagoditev v skladu s posebnimi potrebami učencev.

Ključne besede

specialna didaktika;učni načrt;inkluzija;matematični pojmi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.02 - Strokovna monografija
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Pedagoška fakulteta
UDK: 51
COBISS: 116121603 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISBN: 978-961-253-216-1
Št. ogledov: 1672
Št. prenosov: 430
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Neznan jezik
Sekundarne ključne besede: Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami;Matematika;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Strokovno delo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (III, 93 str.))
DOI: 978-961-253-216-1
ID: 16316372