diplomsko delo
Luka Kavšek (Author), Selma Čorović (Mentor)

Abstract

V diplomski nalogi sem se osredotočil na načrtovanje, modeliranje in analizo trifaznih asinhronskih motorjev s kratkostično kletko, namenjenih za uporabo v različnih industrijskih aplikacijah, kot so avtomobilska, kemična, farmacevtska itd. V začetnem delu je predstavljeno uporabljeno programsko orodje za numerično modeliranje elektromagnetnih struktur FEMM, ki temelji na metodi končnih elementov ter nadgradnja omenjenega programa v končno programsko orodje, ki omogoča lažje načrtovanje, konstruiranje in analizo različnih obratovalnih stanj trifaznih asinhronskih motorjev s kratkostično kletko. Omenjeno programsko orodje, torej temelji na programu FEMM, ki je bil ciljno nadgrajen s programskim orodjem Scilab. Grafični vmesnik pa je izdelan v programskem okolju Microsoft Visual Basic. Programsko orodje na podlagi vnesenih vhodnih geometrijskih, električnih, snovnih in ostalih podatkov asinhronskega motorja izračuna elemente nadomestnega vezja, katere nato uporabi za izračun izhodnih karakteristik motorjev. Glavni cilj diplomske naloge je bil ustrezno načrtati asinhronske motorje nazivnih moči 3 kW, 15 kW in 22 kW, na podlagi zahtevane geometrije statorja in rotorja, snovnih lastnosti posameznih segmentov motorja, navijalne sheme in lastnosti navitij ter uporabe poševljenja kratkostične kletke na rotorju za zmanjševanje pulzacij navora. Najprej sem zgradil numerične modele motorjev nazivnih moči 3 kW in 22 kW podjetja Bartec Varnost d. o. o. Izračunal sem navorne karakteristike, izgube v statorju in rotorju, faktor delavnosti ter izkoristke glede na definirane vhodne zahteve za načrtovanje omenjenih trifaznih asinhronskih motorjev. Rezultate numeričnih modelov sem primerjal z meritvami opravljenimi na realnih asinhronskih motorjih enakih moči, serijsko izdelanih v podjetju. Na ta način sem preveril natančnost numeričnih modelov in potrdil njihovo uporabnost. Na podlagi tako potrjenih oziroma validiranih modelov sem izdelal še modele trifaznih asinhronskih motorjev moči 15 kW namenjenih za uporabo v avtomobilski industriji.

Keywords

trifazni asinhronski motorji;metoda končnih elementov;FEMM;načrtovanje motorja;visokošolski strokovni študij;Aplikativna elektrotehnika;diplomske naloge;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UL FE - Faculty of Electrical Engineering
Publisher: [L. Kavšek]
UDC: 621.313.33(043.2)
COBISS: 121715715 Link will open in a new window
Views: 19
Downloads: 8
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Modeling and analysis of three-phase induction motors
Secondary abstract: This diploma thesis presents a systematic design, modelling, and analysis of three-phase induction motors with a squirrel cage on the rotor side, intended for use in various industrial applications, such as automotive, chemical, pharmaceutical etc. The first part presents the software tool based on finite element method (FEMM) which has been upgraded to facilitate the design, construction, and analysis of three phase inductions motors with a squirrel cage on the rotor side. The FEMM program has been upgraded with the software Scilab, while the graphic user interface has been developed using the Microsoft Visual Basic environment. The resulting software tool enables design and analysis of induction machines based on the required input data such as geometrical, electromagnetic, material, and other properties. The software returns the calculated equivalent circuit parameters based on which the output characteristics of the modelled motor can be calculated (i.e., torque characteristic, efficiency etc.) The main objective was to design the three-phase induction motors of nominal powers 3 kW, 15 kW and 22 kW, based on the input stator and rotor geometry, the basic characteristics of the individual motor segments, the selection of the appropriate winding scheme and winding characteristics, and finally, the use of methods such as rotor skewing to reduce the parasitic effects such as torque pulsations. First, the numerical models of induction motors with the nominal powers 3 kW and 22kW have been built and validated with the experimental measurements performed on the industrial induction motors with the same power, produced in the company Bartec Varnost d. o. o. Based on the validated numerical modelling approach the numerical models with the nominal power of 15 kW, intended for automotive industrial applications, have been developed and analysed.
Secondary keywords: three-phase induction motor;finite element method;FEMM;induction motor design.;
Type (COBISS): Bachelor thesis/paper
Study programme: 1000315
Embargo end date (OpenAIRE): 1970-01-01
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Fak. za elektrotehniko
Pages: XV str., str. 5-64
ID: 16487858
Recommended works:
, diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa
, diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa