diplomsko delo
Povzetek
Trifazni asinhronski motorji se uporabljajo v najrazličnejših industrijskih aplikacijah. Eno izmed pomembnejših področij njegove uporabe je avtomobilska industrija. V okviru diplomskega dela sem se osredotočil na numerično modeliranje asinhronskega motorja, ki je namenjen za vgradnjo v električni pogon vozila kategorije L7e-C. V prvem delu diplomske naloge sem opravil primerjavo asinhronskih motorjev s tremi različnimi konfiguracijami rotorskih paketov pri enaki izhodiščni geometriji statorskih lamel in navitij. Rotorski paketi so se med seboj razlikovali po obliki rotorskih palic kratkostične kletke. Rotorske palice posameznih kratkostičnih klet so bile kapljičaste, pravokotne in okrogle oblike. Primerjavo in analizo sem opravil z 2D numeričnim modeliranjem temelječim na metodi končnih elementov. Numerične simulacije sem opravil za vse tri izvedbe rotorjev ter jih med seboj primerjal na podlagi izračunov izkoristka, moči na gredi, navornih karakteristik, statorskih tokov ter 2D porazdelitve gostote magnetnega pretoka. Rezultati numeričnih simulacij so pokazali, da motor s kapljičasto obliko rotorskih palic dosega najboljše lastnosti, saj smo s tovrstno obliko rotorja dosegli najvišji izkoristek, navor ter moč na gredi. S pomočjo numeričnih simulacij sem določil tudi ustrezno napetost baterije, ki je za izbrano geometrijo asinhronskega motorja znašala 96 V. Model motorja z najboljšo obliko palic pa sem ustrezno prilagodil zahtevam električnega pogona vozil kategorije L7e-C.
Ključne besede
trifazni asinhronski motorji;električna vozila L7e-C;kratkostične kletke;rotorske palice;baterije;numerično modeliranje;metoda končnih elementov;visokošolski strokovni študij;Aplikativna elektrotehnika;diplomske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FE - Fakulteta za elektrotehniko |
Založnik: |
[K. Markelj] |
UDK: |
621.313.33:629.331-83(043.2)(0.034.2) |
COBISS: |
206883075
|
Št. ogledov: |
53 |
Št. prenosov: |
36 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Numerical modelling of an induction motor for the L7e-C category vehicle drivetrain |
Sekundarni povzetek: |
Three-phase induction motors are used in a wide variety of industrial applications. One of the most important areas of its use is the automotive industry. The objective of this diploma thesis was numerical modelling of three phase induction motors for electric drive system of a L7e-C category vehicle. Within the first part of the diploma thesis, the comparison of induction motors with three different configurations of rotor packages with the same stator geometry and winding configuration has been performed. The rotor packages differed from each other in shape of the squirrel cage rotor bars. The analysed rotor bars were drip shape, double rectangular and double round shape. The comparison and analysis have been performed using 2D numerical modelling based on finite element method. Numerical simulations and comparison of the motors have been done based on the calculated efficiency, shaft power, torque characteristics, stator currents and 2D distribution of magnetic flux density. The numerical results showed that the motor with the drip shape rotor bars results in the highest efficiency, torque and output shaft power. Based on numerical simulations, the battery supply voltage of 96 V has been determined to be the most adequate. Finally, the motor model with the drip shape rotor bars was modified to comply with the requirements of the L7e-C category vehicles. |
Sekundarne ključne besede: |
Three-phase induction motor;electric vehicles of L7e-C category;squirrel cage rotor bars;battery;numerical modelling;finite elements method; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Študijski program: |
1000315 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za elektrotehniko |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XV, 47 str.)) |
ID: |
24985050 |