magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
Nejla Kambič (Author), Gregor Bobovnik (Mentor), Jože Kutin (Co-mentor)

Abstract

Aerodinamične lastnosti aerodinamičnih profilov nam orišejo njihove najpomembnejše karakteristike, zanemarijo pa vpliv končne dolžine krila. Dolžina in majhna vitkost krila v veliki meri vplivata na zračni tok okrog krila. S ciljem določiti vpliv vitkosti krila na njegove aerodinamične lastnosti smo v okviru zaključnega dela skonstruirali in izdelali nosilni mehanizem za krilo, ki omogoča nastavljanje vpadnega kota le-tega. Izvedli smo meritve hitrostnega polja v merilni sekciji vetrovnika in meritve aerodinamičnih sil, ki delujejo na krilo majhne vitkosti. Pridobljeni rezultati kažejo, da se tokovni pojavi ob krilu skladajo s teoretičnimi napovedmi, vendar merilna sekcija oz. velikost modela krila ni primerna za eksplicitno primerjavo dobljenih vrednosti z vrednostmi v literaturi.

Keywords

magistrske naloge;aerodinamične sile;krilo;vitkost;vetrovniki;Prandtlova teorija vzgonske linije;inducirani upor;laser Dopplerjeva anemometrija;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL FS - Faculty of Mechanical Engineering
Publisher: [N. Kambič]
UDC: 629.7:533.692(043.2)
COBISS: 137878019 Link will open in a new window
Views: 434
Downloads: 120
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Experimental characterisation of aerodynamic properties of wing with low aspect ratio
Secondary abstract: Aerodynamic characteristics of airfoils outline their most important properties but disregard the effect of wing length. Wing length and small aspect ratio affect airflow around the wing. With the goal of determining this effect on the aerodynamic properties of the wing, we designed and constructed a mechanism that enabled us to set the wing's angle of attack. We measured the velocity field in the wind tunnel test section and aerodynamic forces on a small aspect ratio wing. The results confirm theoretical predictions of airflow behaviour around the wing, however, the test section or the wing model size are not suitable for direct comparison of measured values with values we find in literature.
Secondary keywords: master thesis;aerodynamic forces;wing;aspect ratio;wind tunnel;induced drag;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Study programme: 0
Embargo end date (OpenAIRE): 1970-01-01
Thesis comment: Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo
Pages: XXIV, 54 str.
ID: 16888970
Recommended works:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo
, diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo