Živa Kos Kecojević (Author), Slavko Gaber (Author)

Abstract

In the article, we present the conceptualisation and selected results of ongoing research dealing with the particular area of top decision making in education in Central and South East Europe. Aiming at a Bourdieuian type of objectification of key agents of decision making in education – ministers – a group of researchers from the region is in the process of interviewing former ministers of education. The interviews should serve as a (frequently omitted) part of the material for a structured analysis of education policy in the region in the times of transition, transformation and metamorphoses in education.

Keywords

izobraževalna politika;vzgoja in izobraževanje;Evropa;

Data

Language: English
Year of publishing:
Typology: 1.01 - Original Scientific Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Pedagoška fakulteta Univerze
UDC: 37.014(4)
COBISS: 9390921 Link will open in a new window
ISSN: 1855-9719
Parent publication: CEPS journal
Views: 2140
Downloads: 311
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Položaji, dispozicije in prakse edukacijskih politik v srednji in jugovzhodni Evropi (raziskava v teku)
Secondary abstract: V prispevku so predstavljeni konceptualizacija in izbrani izsledki raziskave, ki še poteka. Osrednja problematika je specifično področje vrhovnega odločanja na področju izobraževanja v osrednji in jugovzhodni Evropi. Z bourdiejevskim tipom argumentiranja bodo analizirani intervjuji s ključnimi akterji, ki sprejemajo odločitve na področju izobraževanja – ministri. Skupina raziskovalcev je v fazi intervjuvanja nekdanjih ministrov za izobraževanje. Intervjuje bodo uporabili kot (pogosto izpuščen) del gradiva za strukturirano analizo edukacijskih politik v regiji med tranzicijo, transformacijo in preobrazbo v izobraževanju.
Secondary keywords: decision making;Central and Eastern Europe;educational policy;ministry;odločanje;Srednja in vzhodna Evropa;politika vzgoje in izobraževanja;ministrstvo;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Article
Pages: str. 109-123
Volume: ǂVol. ǂ2
Issue: ǂno. ǂ2
Chronology: 2012
DOI: 10.26529/cepsj.388
ID: 1727467