Abstract

Opisne ocene učencev ne razvrščajo, jih ne primerjajo, ampak opišejo znanje, dosežke in napredek vsakega posameznika. Omogočajo individualizacijo in so analitične. Učenec spodbujajo k samovrednotenju. Pogovor ob opisni oceni ali spodbujanje učenca, da sam sebi zapiše opisno oceno, je tudi idealna spodbuda za učenčevo refleksijo. Ko spodbujamo učence k samovrednotenju in refleksiji, razvijamo tudi njihove metakognitivne sposobnosti, saj pri tem spoznavajo in so pozorni ne le na to kar so dosegli, ampak tudi na to kako so se učili. Postopki opisnega ocenjevanja omogočajo udejanjenje prvin sodobne doktrine preverjanja in ocenjevanja znanja ter povdarka na povratni informaciji in udeležbi učencev samih v teh procesih.

Keywords

opisno ocenjevanje;preverjanje znanja;povratna informacija;samovrednotenje;refleksija;sodobna doktrina;teorija;devetletka;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.04 - Professional Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Društvo psihologov Slovenije
UDC: 371.26
COBISS: 3525705 Link will open in a new window
ISSN: 1318-1874
Parent publication: Psihološka obzorja
Views: 1059
Downloads: 210
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Psychological basis of descriptive assessment in the first period of elementary school
Secondary keywords: descriptive assessment;knowledge assessment;feedbeck;self-evaluation;reflection;new paradigm;educational psychology;marking;achievement;pedagoška psihologija;ocenjevanje;uspešnost;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Not categorized
Pages: str. 37-43
Volume: ǂLetn. ǂ8
Issue: ǂšt. ǂ4
Chronology: dec. 1999
ID: 1751214