Povzetek

Opisne ocene učencev ne razvrščajo, jih ne primerjajo, ampak opišejo znanje, dosežke in napredek vsakega posameznika. Omogočajo individualizacijo in so analitične. Učenec spodbujajo k samovrednotenju. Pogovor ob opisni oceni ali spodbujanje učenca, da sam sebi zapiše opisno oceno, je tudi idealna spodbuda za učenčevo refleksijo. Ko spodbujamo učence k samovrednotenju in refleksiji, razvijamo tudi njihove metakognitivne sposobnosti, saj pri tem spoznavajo in so pozorni ne le na to kar so dosegli, ampak tudi na to kako so se učili. Postopki opisnega ocenjevanja omogočajo udejanjenje prvin sodobne doktrine preverjanja in ocenjevanja znanja ter povdarka na povratni informaciji in udeležbi učencev samih v teh procesih.

Ključne besede

opisno ocenjevanje;preverjanje znanja;povratna informacija;samovrednotenje;refleksija;sodobna doktrina;teorija;devetletka;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.04 - Strokovni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Društvo psihologov Slovenije
UDK: 371.26
COBISS: 3525705 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-1874
Matična publikacija: Psihološka obzorja
Št. ogledov: 1059
Št. prenosov: 210
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Psychological basis of descriptive assessment in the first period of elementary school
Sekundarne ključne besede: descriptive assessment;knowledge assessment;feedbeck;self-evaluation;reflection;new paradigm;educational psychology;marking;achievement;pedagoška psihologija;ocenjevanje;uspešnost;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 37-43
Letnik: ǂLetn. ǂ8
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: dec. 1999
ID: 1751214