diplomsko delo
Abstract
Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke.
Keywords
diplomska dela;delovna terapija;učitelji;vzgojitelji;izobraževanje;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2023 |
Typology: |
2.11 - Undergraduate Thesis |
Organization: |
UL ZF - University College of Health Studies |
Publisher: |
[B. Vogrin] |
UDC: |
615.851 |
COBISS: |
145682691
|
Views: |
27 |
Downloads: |
9 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Inclusion of children with attention deficit hyperactivity disorder in preschool and school environment |
Secondary abstract: |
Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke. |
Secondary keywords: |
diploma theses;occupational therapy;teachers;preschool teachers;education; |
Type (COBISS): |
Bachelor thesis/paper |
Study programme: |
0 |
Embargo end date (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Thesis comment: |
Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za delovno terapijo |
Pages: |
28 str., [6] str. pril. |
ID: |
18304662 |